Ronjas mamma skrev 2010-07-30 14:15:16 följande:
ok ekkoren du har övertalat mig det får bli en menskopp och så provar jag att få tid at sy några bindor precis som du säger til de dagar jag normalt bara har trosskydd..
Yrväder vet inte hur gammal du är men hos alvehamn rekomenderar den samma storlek till dem över 25 som dem som fått barn..
Vad tror du tänkte prova ut av några rester/ gamla grejor jag har hemma,
läste att moonbows är bambuvelor/bambufrotte/filtad merinoull ...
Jag har en gammal merino ull tröja jag ändå skulle filta till blöjbyxor ,
så det kunde jag ta något av som spärr.
Så har jag ett par gamla bamujersey byxor som jag tror ville fungera som överst,
tænkte det är mjukt och skönt.
Problemet är så mellan skitet om jag bara skulle ta vanlig frotte eller om flanell ville vara bäst,
jag kan lätt ha flickornas inlägg som är två lagar frotte som en variant här hemma utan att blöda igenom,
provade när svampen var på sitt värsta
Ledsen att jag har fått satt hela tråden till att prata om lady cup och tygbindor..
Ingen fara
Jag har funderat på det där med ull. Till blöjbyxor ska man ju inte tvätta ullen varmt och så ska man ju lanolinisera för att dom ska hålla tätt, så jag skulle nog göra snap-ins isåfall. Knappar i ullen, osynliga knappar på uppsugningslagret, då kan man tvätta dem separat. Flanell är ju såklart tunnare, så klarar man sig med det är väl det bäst, men det beror ju på hur mkt man blöder.
Men om man är både över 25 och har fått barn? Då borde man ju ska gå upp en storlek....eller? Aja, inget akut som behöver tas tag i direkt