Inlägg från: fröken sol |Visa alla inlägg
  • fröken sol

Tygblöjetråden 24

vi har ikeas de där trepack. det är bra men absolut inte lika bra som imsevimse...

• fröken sol

allstå vi använder ikeas varje dag så dom är inte dåliga, dom känns mjuka och följsamma. men ska vi slippa byta blöja på ett tag tycker jag att imse är bättre.

• fröken sol

solen är väldigt bra för att få bort fläckar. fick bort fläckar som var några år gamla genom att hänga i solen och bleka. har aldrig använt ngt särskillt medel och har inga fläckar kvar.

• fröken sol
    Viena skrev 2011-10-12 15:20:02 följande:
    Jo, det har jag hört. Lite knepigt med soltillgången bara, då vi bor i en höghuslägenhet utan balkong... Men i slutet av november flyttar vi till en villa på landet, så då ska blöjorna ut och blekas i vintersolen Solig
    det funkar även inomhus vid fönstret, fast det tar liiite längre tid :)
  • fröken sol
    Humminggirl skrev 2012-01-09 16:23:09 följande:
    En aningens OT-fråga..

Hurdan konsistens på bajset har normalt en 7-månaders?

Vi har varit hos flera olika släktingar i fem veckor och har inte kunnat använda tygisar. Sonen bajsar ca. två gånger om dagen och nästan varje gång är det så löst att det läcker genom blöja, byxor och body. Det blir många byten per dag. (Tygisarna läcker inte så mycket som engångs men konsistensen är ju densamma)

Han äter 4-5 flaskor mjölkersättning per dag och mat-mos och/eller fruktmos ca. 2 gånger per dag. Jag har inget minne av att dottern var så här lös i magen när hon var över halvåret..  
    min son är 1,5 år och har varit sjuk å då har vi ökat ersättning (som han äter för allergier till 3 från 1) och vi märkte med en gång att han blir mkt lösare. med tanke på att er son än inte äter så mkt riktigt mat så känns det inte konstigt. sen har vi bara bytt några bajsblöjor sedan han var sex månader vi kör eclight, så vi har sluppit det där med läckage. det är ett elände med löst bajs :S
  • fröken sol
    Jania skrev 2012-01-31 18:06:59 följande:
    Ojojoj, vad det är tyst här inne *härinnehärinnehärinneinneinneinne*   Tungan ute
    :)
    kan bara säga jag är såååå glad att vi använder tygisar (vi har bara vikisar...funkar bra tycker vi) men nu på sistone har vi kört lite mer engångs av olika anledningar...problem med magen varit ute i kyla där det inte går att byta, barnvakt som föredrar engångs, dagis. och fy sjutton va han luktar när han har dom dära blöjorna. YAK alltså. Jippie för tyg!!!!
  • fröken sol

vi kör två stora 85+85 vikisar på natten. det blir världens blöja men håller tätt de flesta nätter.

• fröken sol
    samban skrev 2012-02-07 16:41:56 följande:
    Hur viker ni då?
    limpvikning på bägge...med lite mer dubbelt fram eftersom han är kille :)
  • fröken sol

ojdå jag skrev visst att bägge va stora vikisar, den stora är 85x85 sen har vi en mindre 75x75 eller 70x70 ovanpå. alternativt nu på slutet när han inte kissar så mkt en stor vikis och sen två inlägg :)

• fröken sol
    samban skrev 2012-02-08 20:43:44 följande:
    Oh my! Måste ju bli ett jättepaket! :) fastditt barn kanske är större än mitt. Min tjej är tre veckor och när hon har EN limpvikt blöja ligger hon som på en kulle. :) smart ide annars, ska testa någon natt tror jag.
    ja det blir ju stort, men han kan ju springa omkring med det så han hindras inte speciellt mkt av det. Han är 20 månader.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24