Inlägg från: Bobelin |Visa alla inlägg
  • Bobelin

Tygblöjetråden 24

Har inte lust att köpa så dyra blöjor, vitsen var ju att komma billigt undan.

Har hittat till littlelamb och undrar om någon har erfarenhet av derad pocketblöjor? 50 st för 2500!!

• Bobelin

Då kan jag ju lika gärna köpa några fler Happy Heinies med kardborre som jag har tre av nu. De är suveräna. Men ville komma lite billigare undan.

• Bobelin

Jag tror jag hade två newborn och två small från början. Min klimp vägde ju strax över fyra kilo så fler nb behövdes inte. Hade vikisar från minimundus.

• Bobelin

Har använt båda inläggen i fb sen 6 mån (sonen är idag 14 mån). Jag gör som du, dvs försöker tömma av så mycket som möjligt i toan och sköljer det som blir kvar i handfatet. Det blir lättare när man slutat amma då bajset blir fastare.

• Bobelin

Mikrofibrer ska man inte ha närmast huden. Det torkar ut huden. Mikrofleece däremot håller ytskiktet torrt.

• Bobelin

Min 14-månaders kan absolut inte ha kardborreknäppning längre då han tar av dem hela tiden!

Annars finns det många fina birt-to-potty kits om man kikar lite på engelska hemsidor.

• Bobelin

Imse vimses ytterblöjor i pul och ull funkar ypperligt med vikblöjor till nyfödda och säkert hela blöjperioden. Om man köper de med knappar när de börjar ta av sig själv.

• Bobelin

Ja ullbyxor håller tätt!

Jag har använt: hemstickade som krävde några tvättar och ullkurer innan de blev helt täta, Sydda från Imsevimse, Bumpy och Nikki (tror inte de två sista finns längre?) som höll tätt bra redan från början, dock bajsläckage vid benen ibland om man körde limpvikning.

Till sista barnet har jag också provat Hemp Hours från Babyidea och de har varit en klar favorit, iallafall i kombination med formsydda. Även för vovven som glatt har tuggat sönder dem!

• Bobelin

Om jag skulle börja om med blöjor skulle jag absolut välja Littlelamb formsydda med Babyideas ullbyxor plus några Littlelamb pocketblöjor i olika storlekar. Hoppas på ett syskon så jag får köpa några till!

• Bobelin

Kan återigen rekommendera Littlelamb pocket om man inte vill ha vik eller formsydd + byxblöja.

Har testat Fuzzy Buns, Happy Heinis, Wonderoos, Charlie Banana och Littlelamb pocket och TotBots och Real Easy Nappies AIO.

Favoriterna är Wonderoos och Littlelamb.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24