Inlägg från: MammaEmilie |Visa alla inlägg
  • MammaEmilie

Tygblöjetråden 24

Juniblöjan är överlägset den bästa pocket blöjan

• MammaEmilie

Vi hade 5 st blöjbyxor i början undret amnings tiden. Det finns snappi som håller ihop tygblöjan så den inte halkar snett när blöjbyxan ska på ;) Nu använder vi bara pocket och formsydd med ullbyxa på natten.

• MammaEmilie

Kan det vara att det är sydd en extra karborre på ena flärpen så man kan stänga omlott. Har för mig att det var så på test blöjbyxan från IV. Men använder bara pockets nu så har ingen riktig koll. ;)

• MammaEmilie

Tvätta först som vanligt med tvättmedel i 60grader och ättika i sköljen tvätta där efter i 90grader utan tvättmedel men med ättika i sköljen. Har funkat för oss när blöjorna börjat lukta. Underdosera Tvättmedlet förmycket tvättmedel gör att blöjorna luktar.

• MammaEmilie

Det är väl tvättlappar du menar dom är ca 70x70 tror jag , dom är rutvävda och du viker dom som vanliga vikblöjor. Jysk har även det , som är som vanliga vikisar jättefina 70x70 passar till nyföding.

• MammaEmilie

Precis inget sköljmedel då försämras uppsugningsförmågan . Men ättiksprit går bra.

• MammaEmilie

Jag kör alltid i 60 grader och ibland i 90 och det funkar ;) torktumlar ibland för att täta dem.

• MammaEmilie

På mindumus finns det en på 18l köpte en i veckan men har inte fått hem den än.
    Hittills har vi haft 2st 10l hinkar med lock från Clas Olson det funkar det med men efter som att vi väntar smått nu igen så blir det så mycket hinkar. Är den här bra köper jag en till tills lillen kommer.

• MammaEmilie

Ja hinken har kommit och jag är jätte nöjd med den :) den är till och med 22l. Men frakten gick på 70kr så det blev det dubbla priset. Men det var den värld ;)

Svar på tråden Tygblöjetråden 24