Inlägg från: MammaEmilie |Visa alla inlägg
  • MammaEmilie

Tygblöjetråden 24

Ni som använder eller har provat baby heavens blöjor vad tycker ni om dom?

• MammaEmilie

Ingen som kör med baby heaven eller juni blöjan?

• MammaEmilie

Fick hem en provblöja från Juniblöjan igår och jag är så nöjd Skrattande funkar hur bra som hälst.
    Har både genom gått kiss och bajs och det läckte inte någonstans ;)
    Nu blir det att beställa Juniblöjor i massor =)

• MammaEmilie

Imse vimses ull byxor är också jättebra, dom har även rytvävda vikblöjor i 2 oliga stolekar.

• MammaEmilie

Jag har en hink med lock hemma när vi är ute lägger jag dem i en PUL påse. P

• MammaEmilie

Mimt: nej du ska inte använda mjukmedel till blöjorna det försämrar uppsugningsförmågan och om du använder pockets kommer du att täppa igen dem. Tvätta blöjorna försig du kommer utan problem fylla fulla maskiner. Du kommer nog behöva byta blöja oftare än med engångsblöjorna, när det gäller tvättmedel ska du använda zeolit fritt tvättmedel och inte mer än 5%tvål eller såpa. Helst parfym fri och utan blekmedel. Lycka till du kommer älska det när du väl hittat blöjan som passar er och väl kommit in i det , prova olika blöj sorter och modeller till du är nöjd

• MammaEmilie

Ha en blöja där det inte finns någon fukt spärr tex vikblöjor.

• MammaEmilie

jysk har rutvävda 70x70 har själv haft imse vimses 85x85 men dom kändes stora ibörjan. Hörde på sjalbarn att jysks rutvävda va bra men behöves tvättas några gånger innan det blev bra uppsugningsförmåga.
    Dom är otroligt billiga 12pack för 129kr.
    ps det står tvättlappar på förpackningen.

• MammaEmilie

Vet inte för jag har inte provat jysks men hade imse vimses och tyckte dom var jätte stora ibörjan och min kille vägde 3800g när han föddes, men köp ett packet och prova det hade jag gjort dom kostar ju bara 129kr för 12st så du har ju knappast förloras en massa pengar om dom skulle bli för små.
    Du kan ju ha dom som kräktrasor om dom skulle va försmå. Solig

• MammaEmilie

Barnslig tvätt lapp från ikea är dom rutvävda?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24