Tygblöjetråden 24
SaltNapp skrev 2010-05-09 19:40:51 följande:
har en blöjfundering igen =) Om man vill köra tygisar dygnet runt å tvätta var 3dje dag ca.. hur många blöjor behöver man? *om man bara kör vikisar? hur många byxor till? behöver man byta byxorna varje gång? *AIO hur många behövs? antal inlägg? *pockets? samma frågor.. ;) finns de fler alternativ?Visst finns det de som menar på att pocketar och andra med torrskikt kan bytas mer sällan men hur sällan man kan byta måste väl bero på barnet?
24 blöjor är väl det som rent allmänt rekommenderas. Sen märker man kanske att alla inte går åt eller att man måste köpa fler...
Vi har väl drygt 40 vikblöjor, 10 pocketblöjor, 4 formsydda nattblöjor, 3 pul-byxor och 3 ullbyxor varav en extratjock till nattblöjorna.
Men vi själva använder i princip bara vikblöjorna dagtid, pocketarna sparas till när hon är hos morföräldrarna eller dagis. Sen med den mängden gör det inget om jag blir lite efter med vikningen av blöjorna, men jag hade kanske inte valt att köpa 40 nya vikblöjor innan bebisen ens kommit, vi kanske inte alls hade trivts med vikblöjorna! Vi har så många för att jag först köpte ett paket begagnade på blocket och sedan ärvde ett paket till av en släkting.