mrs lundin - Jag tänker som MiniMillan min dotter är jämgammal med din och har för all del haft tygisar hela tiden (utom nätter) inklusive på förskolan. Just nu är hon påväg ur en magsjuka, men när hon är frisk (och vaken) kör vi nu blöjfritt, med antingen träningsbyxor eller trosor och vanliga byxor (suger ju också upp en del), hemma. Än så länge inte med något större resultat, men jag tycker mig iaf se att det har ökat hennes medvetenhet något. Vi har inga dyra mattor och en sliten gammal soffa, så det enda stället hon inte får vara blöjlös är i vår säng (då vi inte har någon plastad frotté där). På hennes matstol (hon kissar ofta precis i sluttampen av måltiderna, har vi lagt en handduk så vi slipper pölar där och då. Jag förstår att det kanske är meckigt när man är höggravid, men tänker att det iaf inte blir så mkt mer tvätt än med tygisarna. Jag tror att tvååringar har alla möjligheter i världen att bli torra - om vi ger dem chansen. Jag har blivit rekommenderad (via blöjfribebis.se) Oh crap pottytraining, en e-bok på engelska om potträning för barn 20-30 månader och i en FB-grupp där jag hänger lovordas den! Har dock inte hunnit köpa den själv än.