Inlägg från: fröken sol |Visa alla inlägg
  • fröken sol

Tygblöjetråden 24

hejsan! jag och min karl har funderat på att prova tygblöjor, men ej nattetid och om vi åker iväg på längre äventyr utan tvättmöjligheter. Hur många vikisar har ni haft om ni använt sådana??

• fröken sol

alltså på våran bebis inte på oss  som det lät som ;)

• fröken sol

jag frågar igen. hur många vikisar behöver man om man vill tvätta varanann till var tredje dag? nyfödd bebis

• fröken sol
    Fru Grön skrev 2010-05-12 21:31:30 följande:
    håller med om att ett tjugotal ungefär bör räcka. nyfödda kissar väldigt ofta tycker jag... tänk på att de finns i olika storlekar. en liten storlek är att föredra i början, så att det inte blir för klumpigt. IKEAs rutvävda "trasor" (barnavdelningen) funkar till exempel bra!
    åh det låter bra!!! tack
  • fröken sol
    Fru Grön skrev 2010-05-12 21:31:30 följande:
    håller med om att ett tjugotal ungefär bör räcka. nyfödda kissar väldigt ofta tycker jag... tänk på att de finns i olika storlekar. en liten storlek är att föredra i början, så att det inte blir för klumpigt. IKEAs rutvävda "trasor" (barnavdelningen) funkar till exempel bra!
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00129908
    sådana?
  • fröken sol

okej tack, får bli en till tur till ikea, var där förra veckan! men å andra sidan man kan väl alltid åka till ikea ? :D

• fröken sol

hejsan jag kör tygblöjor, vikisar och är väldigt nöjd, men jag skulle vilja ha ngt att lägga dom i när man är iväg. hur gör ni då eller kör ni engångs? jag tycker det känns trist att behöva köra engångs. just nu kör jag i vanlig plastpåse, men det känns så onödigt. skulle vilja ha en plastgympapåse typom ni fattar. men det kanske finns ngt för ändamålet...

• fröken sol

hm hittade på imsevimse men 105kr känns lite dyrt ändå

• fröken sol

hm jo jag kör också sådana påsar eller fruktpåsar om det bara är en blöja. Åh jag är så lycklig att jag börjat med tygblöjor, min sambo säger att jag är galen och att jag ett tag bara pratade om tygblöjor (Det var när jag höll på att leta nya storlekar, å försökte komma på va vi skulle ha) då tyckte han iaf att jag skulle göra en kalender med tygblöjor...
    haha allstå han är värsta veteranbils nörden och tycker nu att jag är tygblöjenörd. men det känns helt okej :D

p.s han byter och diggar tygblöjor med allstå...men är väl inte riktigt lika lyrisk...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24