060810 skrev 2012-01-12 16:35:37 följande:
Queen:
Vad har din son för kvarstående besvär? Vad hade han som gjorde att ni fick helt vb från 10 månader?
Sorry att jag frågar och svara bara om du vill. Jag frågar därför att jag går en fight mot fk snart om nytt vb till Jonalie... Fick bara 1/4 när hon va 10 månader för det var normalt föräldraansvar alltihop i stort sett...
Hon har astma, får mycket infektioner, slemproblematik och så sin knapp.
Men det var normalt föräldraansvar att sonda, inhalera och gymnastisera flera gånger varje dag och inhalera varannan till var 3:e timme dygnet runt när hon är sjuk.. :(
Så jag försöker samla på mig så mycket jag kan inför fighten som kommer nu..
Han hade syrgas hemma tills han var 13 månader pga sina svårt sjuka lungor, övervakning nattetid tills han var över 2 år. Inhalationer, en matproblematik som var utanför skalan, kaskadkräkningar nästan dygnets alla vakna timmar, gick inte förrän han var 2 år och 1 månad, så vi bassängtränade med honom 4 dagar i veckan, svag (bestående) muskeltonus, Utanför skalan på flera av psykologtesterna, endast finmotoriken var normal. Fler och långvarigare infektioner än andra barn på hans asthma-dagis.
Sen i tal, sen i grovmotoriken, dålig balans, ingen kropps och rumsuppfattning, trillar lätt, överrörlig, stukar sig mycket lätt, kräver full koll av resurs på dagis och av oss hemma och ändå sker olyckor.Dessutom väntar vi på op för hans trigger-finger, ännu en skada som hämmar viss finmotorisk utveckling nu. Knapp tills för 12 veckor sen, med allt vad det innebar.
Sjukgymnastik ett par timmar varje dag, alla sjukhusbesök, ibland fem i veckan.
Och detta är första vintern sen han föddes som vi inte varit helt isolerade i hemmet 14-18 veckor under RS och influensasäsong.
Förra vinterns isolering kostade hans storebror att tvingas så om ettan på gymnasiet.
Säkert fler saker, men tack och lov så glömmer man...
Fyller 4 på söndag!