Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Hej i tråden!
Har inte varit på FL sen i augusti, har en ny laptop som C hällde vatten i idag, så för en gångs skull är jag på min stationära.
Läser ju att det hänt massor och tiden går snabbt.
C började på dagis i september och är nu hemma med sin 4e infektion på fem veckor (och den andra öroninflammationen) och Amimox igen.
Troligen är han trots allt mer infektionskänslig än andra barn pga sina lungor, men han hanterar sina sjukor bra.
Kanppen är kvar och just nu matar vi alla mål i den pga infektionen men annars äter han hyfsat minst en gång om dagen.
På dagis finns inga mjölkprodukter, så det har varit en viss tillbakagång, svårt motivera en ätstörd unge att äta äcklig, smaklös och ganska kalorifattig mat...men som tur är får han vara ett mål på dagis, resten hemma.
Vi har precis fått svaren på hans extra psykologutvärdering, jag har varit väldigt orolig för hans sena tal mm.
Men vi fick veta att han låg högt i allt och helt i mitten av normalspannet för talet!
Vilken lättnad!
Detta är ju första vintern vi inte är isolerade och det känns kluvet.
Dock blir jag ganska trött när jag ser hur även på hans allergi&asthmadagis , det finns föräldrar som trycker i sina sjuka ungar alvedon och sen dumpar dem på dagis!!
Man man kan inte skyffa sig mot dumhet!
Jag föreslår att vi fortsätter den här tråden även när vissa av våra små fyllt 3, jag skriver ett tillägg, skall vi säga 6 år?
Vill gärna veta mer om hur ni har det-om ni har lust/tid att uppdatera.
Många kramar från
M med C
Välkomna även ni nya i tråden!!