Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
De nekar henne inte dagis helt o fullt utan bara att hon bara ska äta frukost och frukt där. Det stör jag mig något fruktansvärt på!
Hon sa så här (rektorn): Hon lär sig äta när hon ser de andra barnen äta!
Bara det att Jonalie äter när hon vill, inte när andra gör det! Rektorn tycker att det räcker med 3½ timme varje dag för att hon ska vänja sig.. Men det känns som att de inte orkar bry sig och därför ska hon inte få va där mer. Jag kommer bli sjukskriven samma dag hon börjar på dagis för att sen förhoppningsvis orka plugga i janurari.. Är så utmattad efter detta året att vi nu bara väntar på att hon ska få börja dagis så jag kan ta tag i mig själv och få hjälp med det. För det går inte att göra något så länge jag har henne hemma och måste ta med henne när jag själv ska få hjälp. Hon ligger ju inte o sover i vagnen längre direkt.. :p
Vi har fått intyg från sjukhuset men det räckte tydligen inte.. :( Känner mig bara så ledsen och stressad för allt ska va klart med inskolning så jag kan börja plugga i januari... och jag måste söka utbildning NU och då vill jag ha allt klart med resurs och så för henne, men det kommer det ju inte va... :(
Det går bara emot en massa nu, detta med resursen, hennes dåliga ätande, dåliga viktuppgång... ja allt kommer som en smäll!! Skulle ju bli bättre ju äldre hon blir säger alla, men jag tycker då inte det! Det var lättare för 1 år sen... :p
Men jag tänker ringa förskolechefens chef imorgon och ta det med henne och funkar inte det blir det skolverket.
För jag undrar hur fan de har tänkt att lösa det utan resurs! Jag hinner inte med mina 3 barn här hemma när Jonalie kräver allt sitt, det finns inte en chans att kunna ge barnen tid när hon kräver så mycket tid i matning och inhalationer. De andra barnen på dagis kommer ju bli lidande av att Jonalie stjäl en personal från dem.
Det kommer drabba hennes storebror om går på samma avdelning och det går jag inte med på.