• 060810

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Bra att du tar tag i det bdmc, jag drog mig länge! Borde sökt direkt när hon föddes i stort sett, men jag orkade inte det då och alla sa att hon ju skulle lära sig äta normalt....
    Men när hon va 10 mån hade jag fått nog! Då blev det en ansökan och i a f 1500 kr mer i plånboken i någon månad (fick bara det på 6 mån tack vare vår dum-dr). Så nu är ny ansökan inskickad och jag väntar som sagt bara på läkarintyget men Jan B. är inte den snabbaste på planeten och jag väntar även intyg från Lund som jag inte fått!
    Stress,stress, stress för jag vill ju få in allt så fort som möjligt för att det ska bli klart snabbare.

Det enda negativa med vb är att de räknar det som en inkomst när man ska betala dagisavg.! Det tycker jag är fruktansvärt och egentligen även om man måste gå på soc, för det är pengar man får för att man har ett sjukt barn, ingen jäkla lön eller liknande, men jag kan samtidigt förstå det, men att behöva räkna det som en inkomst känns fel... Det påverkar även bostadsbidraget så du tänker på det! 

• 060810

Det har jag ju glömt att skriva: GRATTIS Skumboll!! :)
    Såg det när jag läste mina gamla inlägg. ;)

• 060810

Bdmc: bra att det går så snabbt för er! Bra att du ber om intyg! Tänk på att försöka få in din ansökan nu i januari, då får du från januari, den behöver inte va komplett, men pappret du får på fk måste va ifyllt och underskrivet och inkommet på fk senast den 31:a januari för att du ska få från januari. Du kan skriva där att du kompletterar senare med mer uppgifter. Tex läkarintyg och egen berättelse.

FK är rätt usla i sina bedömningar då MYCKET går under föräldraansvar då de är så små som våra, det är helt sjukt! Jag ska sätta hårt mot hårt denna gången, mindre än 1/2 nöjer jag mig inte med! De kan få byta liv med mig om de nu önskar! ;) 

• 060810

Bdmc:
    Jodå fk kan få allt till föräldraansvar om de vill... :(
    Men när han har så mycket problem så är det ju självklart att ni ska få mer vb.
    Jag hoppas ju på 1/2. Det är sondning, ätträning, inhalationer, gymnastik om vartannat hela tiden! Min lista jag skrev var ju inte nådig. Beskrev en dag i hennes liv. Ok en dålig dag, men de är ju många såna just nu...
    Ikväll åt hon i stort sett ingenting! Inte vad jag såg i a f! Mycket på golvet och mycket i tallriken! Hon brydde sig inte ett skit!

Så vi får se vad fk säger nu när det kommit in ny ansökan och jag väntar på nya läkarintyg! Har satt blåslampa på dem nu för de ska va inne senast den 17 januari! Så nu får de sätta fart! Har teletid med Jonalies ena läkare imorn och han har jag väntat i 2 mån på att få läkarintyg! Galet! Nu får han skriva ett jävla bra intyg som kompensation! ;) 

• 060810

Queen:
    Vad har din son för kvarstående besvär? Vad hade han som gjorde att ni fick helt vb från 10 månader?

Sorry att jag frågar och svara bara om du vill. Jag frågar därför att jag går en fight mot fk snart om nytt vb till Jonalie... Fick bara 1/4 när hon va 10 månader för det var normalt föräldraansvar alltihop i stort sett...
    Hon har astma, får mycket infektioner, slemproblematik och så sin knapp.
    Men det var normalt föräldraansvar att sonda, inhalera och gymnastisera flera gånger varje dag och inhalera varannan till var 3:e timme dygnet runt när hon är sjuk.. :(
    Så jag försöker samla på mig så mycket jag kan inför fighten som kommer nu.. 

• 060810

Sen vet jag inte hur många av er som är med i FB gruppen men skriver här med.

Neo vill ta Jonalies knapp om 1 månad och jag får inte använda den nu fram tills dess!! Jävla förbannade idioter!! Ungen äter kanske 25% av det hon behöver själv.
    Viktuppgången var bara 150 gram på 2 månader, men vad fan det gör väl inget... och denna viktuppgången är för att jag sondat henne mycket, annars hade hon ju gått ner hur mycket som helst om hon hade fått bestämma maten...
    Jag blir knäpp på dem.... Det känns inte alls tryggt längre!

Har teletid med hennes läkare imorgon och ska ha reda på vad han tycker om detta för så sent som i tisdags fick jag beröm av honom för mitt fina arbete med Jonalie och hur jag sköter henne!
    Sen kommer neo med detta dagen efter! BANG, där nockade ni mig....
    Känner inget förtroende alls längre för dem nu efter detta.... :(  jag har svårt att lita på vårdpersonal och inte blev det lättare nu...

• 060810

Queen: jösses i helvetet!! Då fattar jag fullt vb!!
    Väntar in våra läkarintyg nu. Hoppas de kommer snart. Måste skicka in dem på måndag.

Imorgon väntar samtal med Jonalies dr. Hoppas han vågar gå emot neo och dietisten med deras hemska plan.

Men visst 1/4 dl mat är väl ok att leva på. :(
    Laddar upp inför samtalet redan nu. ;)

• 060810

Adni:
    Skickar en stor kram till er alla!! Fy så jobbigt hon har det!

Jag har lite glädjande nyheter. Eller ja det kommer bli en jävligt tuff helg. Jonalie ska inte få något i knappen fram tills på tisdag! Hon ska bara äta det hon vill och svälta.
    Läkaren hoppas att detta ska göra att hon kommer igång att äta. Vi får se. Jag är rätt pessimistisk faktiskt då jag provat detta innan med dåligt reslultat...
    Hon äter väldigt lite just nu så det ska bli intressant att se. Känns mer som om hon smakar än att hon äter.
    Kommer bli en gnällig helg och en unge som inte kommer orka något..
    Så  kommer kanske terrorisera er med klag inlägg i helgen.. ;) För hon kommer va så jäkla gnällig det vet jag...

• 060810

Adni: hoppas det funkar att göra så för er.

Kvällsmaten bestod av 1/2 dl majs, pyttelite ris och köttfärs och en liten bit svamp. ;)
    Spännande natt detta. ;) fast värre blir nog natten imorn och natten till måndag.

• 060810

Jo jag vet att det är en jätteportion. Men tänk att du inte får ge nåt i knappen sen. Det är svårt men jag ska hålla det! Måste stå ut. Måste ju bevisa för dem att hon äter dåligt. Usch känner mig jättehemsk just nu. :( men jag gör det ju för hennes skull.

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!