• 060810

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Jag hoppas på det. Det måste ju gå att få ett vettigt intyg tycker man. Måste även ha intyg till vårdbidraget. Spännande att se hur även det går.

• 060810

Jag har inte täckt över med något men så leker inte min plutta så mycket i sanden än. Hon är bara 10 månader imorgon så hon har inte börjat så aktivt än. Men det kommer nog men jag lär nog inte täcka över den om jag inte märker att det behövs.

• 060810

Härligt att det går så bra för C!! :) HEJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det bevisar att det går att bli av med den! :)

Här är det lite jobbigt just nu för Jonalie har ett envist granulom som inte vill bort! Hon har nu fått en till chans med behandling innan det ser ut att bli lapis... Hoppas detta funkar nu! Hatar att se det äcklet varje gång jag ska mata eller byta blöja!

Med maten går det väl så där. Hon äter när hon vill. :p Så som det alltid varit i stort sett. Idag åt hon en liten portion gröt och knappt en halv burk mat. Sen ungefär 200 ml ersättning.. Resten har jag fått sonda... Så det går i Jonalie-mått mätt inte så värst bra just nu för hon kan ju bättre än detta.. Men såna här dagar är jag glad att vi har knappen!
    Hon dricker inget som inte kommer ur nappflaskan och absolut inget annat än sin ersättning.. Har provat med såna här äppeldrickor och sånt men nix hon tar det inte! Det hon kan tänka sig att dricka med är Minimax, men det får hon inte av sjukvården utan jag fick några från en här på fl, så vi har testat och de dricker hon rätt bra av, men har inte så många kvar nu... Hoppas få ut nya den 18:e för om hon vill dricka det så tänker jag uppmuntra det.

• 060810

För att hon stått på mjölkfritt sen födseln men jag har själv återinfört mjölk och hon tål det. Men de vägrar men ska ta upp det igen den 18:e så får vi se hur det går. Vet att det finns mjölkfria alternativ men det har vi inte heller fått.
    Idag har hon bara ätit lite gröt och ca 180 ml ersättning.

• 060810

Hoppas det går bra på röntgen. Hoppas ni får komma till snabbt, att hon vill dricka kontrasten och att ni får det resultat ni önskar. Ja om man nu kan önska nåt resultat när det antingen är fysiskt eller psykiskt. För oss vet vi att det är psykiskt. Tror dem i a f.

• 060810
    bdmc skrev 2011-07-11 21:48:08 följande:
    hej hej. har en son som är född i v26  i mars. Han är nu 4 månader och har nässond sedan födseln. Han äter ingenting via munnen utan allt via en matpump. får 100ml var 5h. maten går in på 2h och sen vila i 3h. Han har stora problem med mage/tarmar. Skriker mycket för att det gör ont, kräker mycket. De misstänker reflux och har först haft nexium utan verkan och nu testas zantac. Han kan inte själv sköta magen utan töms dagligen med lavemang (tidigare med tarmsond men fick inte tillräcklig tömning med det). får 2ml lactulos/100ml neocate.
    Det har gjorts en kontraströntgen där det syntes en liten förträngning på nedre magmunnen.

Vi åker in och ut på sjukhuset och läkarna vet inte riktigt vad de ska göra längre. Har varit hemma sen förra onsdagen men lutar åt inläggning igen imorgon.   
    Vill bara skicka en stor kram till er!! Jag har ju ingen prematur, men en tjej som är född med diafragmabråck och som låg på neo-iva i 2 dagar innan hon flyttades till biva efter sin operation och sen till en avdelning.
    Hon hade sond från att hon var nyfödd (sattes samma dag hon föddes) tills hon var 6½ månad gammal, då fick hon sin knapp.
    Hopps verkligen ni får rätsida på det hela! Vet hur jävligt det är med kräkningar.. Vi har dem fortfarande tyvärr, men inte i samma utsträckning som innan. Vi har med åkt in och ut på sjukhus så det vet jag med hur det är.. Det SUGER!!
    Trist att han inte alls vill äta något själv och att det inte funkar att bajsa. Hoppas verkligen det blir bättre.

Hoppas ni slipper inläggning! Får jag fråga var ni bor? 
  • 060810

Måste bara skriva av mig lite... Det går förjävla dåligt med maten här nu och jag är så ledsen!!
    Hon åt ju så bra innan och var glad när det kom mat. Nu så gråter hon, får hon in nåt i munnen så plockat hon gärna ut det igen och idag när hon fick sina älskade pommes som hon alltid brukar äta så kräkte hon rakt ut.. Det gjorde hon i fredags med när hon fick pommes.. :S
    Känner mig bara så ledsen för vi hade ju kommit långt med maten och så händer detta utan någon vettig anledning.. :( Känns bara så förbannat trist! :(
    Hon vill inte alltid ta flaskan heller.. :( hon äter kanske 40 ml själv och resten får man sonda, vilket tar en jäkla tid.. För när hon inte vill äta och man bara ska sonda kan man hålla på i 1½ timme för att undvika kräkningar...

Kommer bli lagom kul när vi ska till neo den 18:e för vägning!! Vill INTE dit! Hon kommer ju inte ha gått upp nåt då hon bara får sin ersättning (Pepticate) nu... Den går hon inte upp i vikt på.. Usch jag är bara så ledsen, för detta kommer bara betyda trubbel när vi ska in och väga och jag kommer få ett helvete från sjukvården fför att hon inte gått upp i vikt.... :s :((((
    De hade som mål 9 kg till 1 års dagen, men det kan vi fetglömma! För förra veckan vägde hon bara 7390 gram... Sen ändrade dem det till 8.5 kg som målvikt, men även det kan vi glömma... :(((

Usch vilket deppinlägg, men behövde ventilera av mig lite... Detta är så jobbigt!! :( 

• 060810

Då tillhör vi samma sjukhus! Är det bo Selander som är er läkare?? Han är glad för att lägga in o skiter i syskon tex. Jag är ensam med mina barn och varje inläggning blir traumatisk för syskonen som är 5 och 3 år gamla. Är det hemsjukvård från neo eller 44:an? Vi hade från 44:an under 6 månader. Just nu väger vi hos Erika på neomottagningen. Skiträdd för att gå dit o väga henne nästa vecka! För har hon inte gått upp så kommer de lynscha mig. Så är det varje gång! Hoppas så ni slipper inläggning! När vi ligger inne händer inget heller. Bara äta o sen inget annat.

• 060810

Okej. Skönt att ni är nöjda. Det är inte vi. Han har plågat min flicka länge med sonden, ställde in hennes operation i januari, anmälde mig till soc när jag åkte till Lund för att få hjälp där. Så jag hatar honom så himla mycket. Han har bara ställt till med elände för oss. :( hoppas ni får någon rätsida på allt! Vem nämnde knapp för er förresten? Om du vill berätta alltså.

• 060810

Vill inte kommentera bo mer än att skönt att andra är nöjda. Det var jag i början med tills det började hända konstiga saker och sen fick anmälan det att rinna över totalt! Men skönt att andra är nöjda, det gör mig ändå glad. Synd bara att vi inte kunnat få ha kvar den uppfattningen.

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!