Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Annars låter det som att tråden går i positiv anda, jätteskönt.
Nu har han förresten fått granulom.... inget som verkar störa honom direkt men det läcker en del.... har ni någon bra kur som funkar?
Hej på er!
Kul att läsa om alla modiga barn som stoppar all god mat i munnen... även om de inte sväljer! Jag har ett tvärtombarn, han sitter och gnager på sin macka/köttbulle/korvbit i evigheter. Han sväljer å andra sidan men att få i sig en halv köttbulle kan ta en timme. Nåja, det han får i sig på egen hand är bara en bonus.
Vi ger sex mål mat per dygn varav det sista 00.30 och sen är det frukost 05.30. De målen får han i sängen, ofta sovandes.
Lilleman fyller tre om bara ett par veckor och jag är stolt för han har för första gången fattat ett vanligt glas med bägge händerna och "druckit" själv. Eller snarare, han häller allt han har i glaset i munnen och han får antingen en redig kallsup eller så rinner ju bara allt ut. Men han var så nöjd, och jag med!!
Han har fortfarande granulom kring knappen, kört kortisonkurer flera gånger men det blir inte bättre, så fort vi gör ett uppehåll blir det illrött och börjar blöda. Knappsyrran på sjukhuset såg ingen annan sätt än att köra lapis. Aj aj! Vi ska in på måndag så får vi se då.
Så kan det säkert vara Adni, ofta mår ju huden bäst om man låter den vara i den mån man kan. Jag önskar vara att det gick att bada/duscha honom som ett normalt barn men icke. Han får sådan panik lilla gubben och bara skriker till han slutar andas. Ingen höjdare att göra varje dag alltså.
Creyla: Min son är inte heller prematur (tre veckor räknas ju inte) men jag har fått så fint stöd från alla här så jag har hängt kvar!
Även min lille (3 år) ska förmodligen börja på dagis i höst och jag är livrädd, hur ska han klara sig utan mamma? Nä, skämt å sido, det är mest alla infektioner jag fruktar.
Queen: Vad är det för väv du menar? Vi använder också kompress varje dag, men inte hjälper det...
Nu ska vi in till sjukan och lapisera S granulom för fjärde gången imorgon, sen borde det vara väck. Då kan ni ju fatta hur stort det var... haha.
Har hört att det ska göra fruktansvärt ont att lapisera, men lilleman har legat och skrattat för att det kittlat så på magen. Nu verkar han ju visserligen inte känna smärta som en normal människa gör men det är bara så skönt att sjukhusbesök för en gång skull inte är obehagligt och ledsamt.