Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
Grattis kramiiis! Sötaste vän vad glad jag blir!!!
Supergrattis! Skönt att höra att det går bra för någon idag! Det ger liksom hopp om livet! :)
//Låla
Grattis kramiiis! Sötaste vän vad glad jag blir!!!
Supergrattis! Skönt att höra att det går bra för någon idag! Det ger liksom hopp om livet! :)
//Låla
omstart/kramiiis: har varit och tagit provet nu så nu är det bara att vänta, från Estland fick vi tre alternativa händelseförlopp:
1) cystan inaktiv och jag är nedreglerad - vi fortsätter som vanligt!
2) vi fortsätter ändå fastän jag inte är nedreglerad och hoppas på det bästa, slemhinnan såg fin ut och det är plusset som uppväger allt. Chansen att bli gravid är lite mindre, men ändå god chans.
3) vi avbryter och vi förlorar över 20000 kr och de två månader som jag då måste vila!
Så nu är det bara att vänta - sköterskan hos min svenska gyn sa att hon skulle ringa omedelbart om hon var kvar när labbet faxar svaret annars på en gång imorgon bitti...
Hon sa att labbet brukar vara ganska sena!
Det tycker jag är svagt av labbet (Medilab eller vad de heter...) att inte behandla en akutremiss som akut!
Ha en bra dag allihopa! Ska åka och jobba kväll 12-20, numera har vi dessutom jour 20-23 vilket är bläää! Dessutom har jag fått nackspärr som tack och lov är bättre idag än igår kväll!
//Låla
Tack tjejer - vad gjorde man utan er! Inte många knop - jag med en latent depression skulle nog bara gått in i mig själv och aldrig orkat komma upp. När det blir för många saker att göra får jag problem att sortera och prioritera, och får ist ingenting gjort.
Cystan sitter vid/på min vä äggstock och är ca 45 mm stor.
Förra försöket hade jag en som var ca 12 mm och den brydde man sig inte om då.
Jag hoppas att det är samma mönster som upprepar sig och att cystan är större den här gången beror på den annorlunda förbehandlingen som gör skillnaden! Den här gången har jag ätit Femanest och tagit en kort kur Progesteron innan Zoladex-sprutan, för att synkas med min donator.
Hoppas att det är enda skillnaden och skälet till storleken på cystan!
//Låla
Tjohooo! Jag är nedreglerad och han struntar i cystan - förra gången krympte den och halverades från nedreglering till sista VUL före ET!
Det blir nog bra!
Tjohooo!
Låla
kramiiis/omstart: jag tycker att det låter lovande med en pytteliten blodfläck och tyngdkänsla! Jag tror nog att det lilla "krypet" fäste då, jag!
Kram
Låla
Mmm det är lurigt - i synnerhet som symptomen kan vara precis samma för både graviditet och mens!
Håller tummarna, kramiiis/omstart!
Kram
Låla