• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

crijo: du kan ta dina Progesteron vaggisar analt också! Då är behovet att ligga ner lite mindre eftersom du har en naturlig "dörrvakt" s a s! {#lang_emotions_wink}

Den normala dosen med Progesteron är 2 vaggisar á 200 mg 2 ggr om dagen! Eller? Jag hade det och de flesta andra verkar ha fått samma ordinationer.

CD 31 och ingen mens i sikte - börjar bli både lite irriterad och orolig att det ska vara något konstigt på gång - t ex att jag har hamnat i det riktiga klimakteriet så där huxflux. Då kan man ju vänta på mensen i döddagar... om ni förstår hur paniktänket går! ;)

Kram
    Låla

• LoLiNi

crijo: fast jag har ju redan haft en mens sen mf... tyckte att mens nr 2 då borde uppföra sig lite bättre, men tydligen inte! {#lang_emotions_wink}

• LoLiNi
    Irma01 skrev 2010-03-25 10:15:07 följande:
    Hej allihopa... Jättedum fråga, men jag blev lite stressad av de senaste inlägg: Jag har inte haft mesn sedan dec 08 och min sista cellgift... Men ändå fick jag remiss till ÄD, och ofta hjälper dem ju kvinnor som har hamnat i klimakteriet pga chemo... Men när ni har skrivit på sistone verkar det som om man måste ha mens för att kunna göra ÄD, eller har jag helt missupfattat??? Känns lite snurrigt just nu!
    Nej du måste inte ha mens - men behandlingen blir ju helt annorlunda om du inte får mens längre! Eftersom du inte har någon egen menscykel att ta hänsyn till behöver du ju inte synkas mot donatorn! Det förutsätter att du verkligen är i klimakteriet, på naturlig eller konstgjord väg spelar ingen roll, och inte bara saknar mens p g a andra anledningar.

Låla
  • LoLiNi

omstart/kramiiis: nu tror jag väl ändå… du som orkar igenom så mycket! Inte behöver du vara rädd för att göra de andra sällskap vid fikat!
    Tycker att du ska fråga den som är ansvarig för placeringen varför du är skiljd från resten av arbetsgruppen! Det låter osmidigt att ha en person på ett annat plan!

Stå på dig annars gör någon annan det! Jag vet att du kan!

Stödkramar
    Låla

• LoLiNi

Loddi: Det kan bli tufft att hitta rätt donator och hinna sätta igång innan sommaren - många kliniker har sommarstängt viss tid av sommaren, t ex Elite i Tartu stänger under juli månad. Vi skrev till dem ungefär vid samma tid som nu förra året och då var de intressantaste donatorerna redan uppbokade fram till sommaren och inte tillgängliga igen förrän under sensommaren-hösten.
    Om du ska hinna före dess är det nog dags att bestämma sig genast, se till att ni har alla prover klara snabbt och en svensk gyn som kan hjälpa till med provtagning, vul/ul och receptförskrivning.

Vi bestämde oss för en donator i september och gjorde behandlingen första veckan i november. De sätter inte igång "donor investigations" förrän man betalat en inledande summa. Så ju fortare du betalar desto snabbare får du sätta igång!

Hoppas att jag inte varit alltför negativ…
    Låla

• LoLiNi

irma: vad skönt att det har rättat till sig med din mens! Goda nyheter!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Glad påsk Irma och alla andra! {#lang_emotions_sunny}

Själv jobbar jag heldag imorgon och halv dag på långfredagen, sen får jag ledigt tre dagar!

Kram
    Låla

• LoLiNi
    Caribe skrev 2010-03-31 16:18:06 följande:
    Kommer in och önskar en riktigt Glad Påsk till Er alla Crijo lycka till vännen! Omstart skickar en stor våg av varm positivitet till dig, den här gången är det din gång, det hoppas jag stenhårt! Överhuvudtaget så hoppas jag för Er alla att ni skall få lyckan att lyckas det är ni så värda!!! Själv fick jag en liten skrämselblödning igår, men på koll idag var allt som det skulle och då såg vi att vi väntar en liten kille
    Grattis till killen!

Puss dL
  • LoLiNi
    LoLiNi skrev 2010-03-31 16:22:42 följande:
    Grattis till killen! Puss dL
    Ska naturligtvis inte vara Puss dL utan Kram Låla...
    Signerar mina mejl till min sambo så... *känner mig som en idiot*
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3