Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
kostiga meningar...
kostiga meningar...
Caribe, Låla, Irma: Jag vet att det låter löjligt, men...jag känner mig såååå duktig! Det var världensgrej för mig!
Irma: Kul! När ska ni köra igång?
Jag ska fortsätta med akupunktur. På fredag är det dags igen. Tyvärr kommer jag inte att göra det hela tiden tillsammans med maken. Han ska börja lite senare då han inte har sååååå stooora problem som mig. Varför ska vi alltid lida mer????
Han tycker nog att det är kul och är övertygat att det kommer att hjälpa oss.
Låla: Konstig nog var jag inte rädd för nålar som barn. Hoppas att akupunkturen hjälper. Annars har jag blivit av med en rädsla! Alltid något...
HAr du tagit sprutan?
Jag börjar må bättre och bättre...nu när hormonerna lämnat kroppen. Tröttheten, nedstämheten avtar. Jag kanske tar en längre paus denna ggn.
omstart: när du håller ditt barn i famnen! Ungefär om 10 månader...
förväntan: Du har rätt! Förra ggn tog längre tid innan jag började må bättre. Även mensen kom snabbt denna ggn. Hmmm...
Just nu har jag fastnat lite för två kliniker som har lite längre väntetider på donatorer 7-10 månader. De har odling av blastociter och AH in i priset. Jag funderar på att det kanske är en bra ide för mig att vänta lite...Det är lockande att vara mig själv för ett halvt år.
JAg har läst en intressant artikel om "assissted human reproduction". I en tabel finns resultatet från 2002 för ED från olika länder. Mycket intressant att jämföra pregnancy rates med deliveries rates...
Kolla http://humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/21/7/1680/T9
Samma här!
Nu är jag lite fundersam. Polen verkar ha bästa resultat om man tänker på att alla som har plussat har oxå fött barnet.
Lettland och Sverige har inte ens startat med det 2002...
Håller med dig isisisis.
Polen har odling av blastociter och assissted haching i det priset! Jag har hittat mycket internationellt berömd för deras lab och embryologer!! Jag blir riktig sugen att åka dit och se hur det känns!
När det gäller vad det står i AVA:s reklam, jag vill först hitta dessa procentsats i en oberoende statistik. Då kan jag ta dem på allvar.
Sedan, jag tittar på hur många har fått sitt barn. JAg vill inte bara bli gravid, jag vill få en bebis!