• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Bettina skrev 2010-04-11 15:49:04 följande:
    Bette, ang crosstrainers. Vi har 2 st hemma. Den ena är Team Sportias eget märke Extreme Fit EMS 80 och den andra är en Ablicia. Vad som är bäst är lite individuellt. Det du skall tänka på är hur långt själva steget är, som du tar när du tränar (tramar runt). Ju längre steg (större hjul) desto mer träning får du. Båda våra crosstrainers har elektromagnetiska skivor/bromsar som lägger på tyngden men det finns andra sorter också. Vissa vill inte ha någon display där man kan välja färdiga program utan bara ett reglage att vrida för att ändra på motståndet. Vi har sådana på studion där jag tränar. Bra för gruppträning men passar inte mig här hemma. Som sagt det är lite olika vad man gillar.  Vissa crosstrainers är rätt så höga vilket gör att de "svajar" när man tränar. Det kan vara rätt så obehagligt. Kolla om det finns möjlighet att reglera stavarna, vissa är ju kortare/längre i rocken än andra. Jag gillar Ablicias maskin bäst av de vi har här hemma. Tyvärr kan man inte ändra stavarna på denna. Hoppas att du blev lite klokare... Lycka till Bettina
    Hej,

Tack för mycket utförligt svar. Jag har tittat på några stycken, vet inte vilken det blir. Tränar du både på studio och hemma? Vilken vecka är du i nu?

Kram kram
  • Bette
    Nidra skrev 2010-04-11 17:55:18 följande:
    Lilla Fia: Ja, det känns tråkigt med tanke på all medicinering som jag tagit innan. Men det är ju en chansning, det vet man ju om. Vi får pengarna tillbaka utom 10 %, känns helt ok eftersom de gjort ett jobb ändå. Det inger verkligen förtroende, vi är jättenöjda med Elite! Vi kommer att fortsätta där, det känns bra. Kram!
    Vad toppen att du känner dig nöjd med kliniken. Hoppas det kommer gå riktigt bra för er på nästa behandling.

Imorgon skall vi iväg till BVC och mäta och väga, det blir skoj att se hur mycket killen väger och hur lång han är.

Kram kram

Bette
  • Bette

Omstart: När får ni göra ET, har de ringt från Huddinge och givit något datum än? Hoppas innerligt att det blir av snart.

Kram kram

Bette

• Bette
    omstart skrev 2010-04-12 11:06:01 följande:
    så nu ringde hon från ks ska börja med progynon idag. fasen har inga här på jobbet... ska man inte ta dem lite utspritt på dagen? hmm får kolla på apoteket om de har fått in. Annars 3 ikväll. igång iaf! nu är det bara att hoppas donatorn får måååånga ägg. kramiis är på bra humör precis just nu iaf! DET SKA BLI MIN TUR NUUUUUUUUUUUUUUUU!
    Vad toppen, hoppas hoppas på många många ägg till er.

Kramisar{#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_sunny}
  • Bette
    Liselotte B skrev 2010-04-12 14:11:03 följande:
    crijo, Bette, Bengalen: Tack för era råd! Jo jag hade en tidtabell men den blev lite förskjuten så därför visste jag inte. Min koordinator skrev sedan på lördagen (!) så nu äter jag Progynomn för fulla muggar!
    Det låter toppen det.

Kram
  • Bette

Hej på er,

Jag har sett en så otroligt snygg vagn idag från märket icandy, så snygg, vill bara ha. Ni som väntar barn eller är på väg att göra behandling, kolla in denna vagn, mycket praktisk som syskonvagn också. Jag måste faktiskt erkänna att jag är lite sugen på syskon.

Kram kram

Bette

• Bette
    Hinos skrev 2010-04-12 13:59:55 följande:
    Vad trist att det inte gått vägen för nån av er! Kul att du är på gång igen Omstart! Det är mycket ÄD bebisar men vi fick en tjej så det kan bli tjejer också... Vår lilla Signe är nu 6 veckor och skulle ha kommit i lördags den 10 april, så nu är hon på rätt sida sitt datum. Hon är fortfarande lite dålig på att äta så hon får tillägg. Det är pappa som ger tillägg och jag ammar. Jag ammar alla mål förutom morgon målet som pappa tar själv. Nu börjar han att jobba imorgon så då får jag ju även börja ge nappflaska. Det är fullt upp... vi bygger ju hus samtidigt!! Men i helgen kommer en skånekompis upp och det ska bli kul att få visa upp vårt mirakel. Mina vänner bor ju 120 mil bort... eller 20 mil... Ha det gott alla och lycka till PS: jag hoppas ju snart vara här igen... och få syskon... men det dröjer ju några månader till!!
    Tänkte ni försöka få till ett syskon tätt?

Kram

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-04-12 19:33:00 följande:
    man undrar ju varför allting alltid ska ske samtidigt när det är jobbiga saker... hmm jag har börjat drömma mig bort  min kusse gifter sig i augusti i chicago och om vi nu har turen att kanske kunna lyckas bli gravida denna gång så kan jag köpa massvis med bebiskläder i USA
    Det är bra att drömma, det kommer säkert att gå bra.

Kram kram

Bette
  • Bette
    Hinos skrev 2010-04-13 11:10:26 följande:
    Det är konstigt, man ligger i 8 månader, förlorar en tvilling och ändå bara längtar man efter att få bli gravid igen... att längtan kan vara så stor. Det märks ju här också, att alla gör försök på försök!!
    Vi får se om vi gör något försök snart eller väntar ett tag. Jag tror vi väntar ett tag, jag vill bara ha lilleman än så länge, skall njuta några år med honom tror jag. Men visst finns längtan där att man ska bli gravid igen. Vi har ju inga embryon i frysen och i sådana fall vill jag ha samma donator som sist så det blir helsyskon. Vill ha ett barn till i sådana fall, men  jag vill naturligtvis sätta tillbaka två embryon. Vi väntar nog till 2011 eller 2012 med att göra ett nytt försök för syskon.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-13 17:26:02 följande:
    Bette: har inte donatorerna begränsat antal ggr de får donera på din klinik. Min första donator är redan borta ur rullorna, visserligen var hon 33 år men ändå! På Elite tror jag de får donera 3 eller 5 ggr sen får de inte fortsätta. Kanske borde kolla med kliniken så att det verkligen går att genomföra planen på helsyskon för lille C. Grattis Crijo! Akupunktur har hjälpt en hel del och på olika sätt. Förutom att det stimulerar respektive kroppsdelar så har det för mig varit en stund som bara är för mig när jag går dit! Kram Låla
    Det var inga problem, de ville nästan starta upp direkt. Men jag vill vänta till nästa år åtminstone.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3