• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

spiralling skrev 2010-06-10 12:45:08 följande:
    Hehehe absolut ingen fara . Har så svårt att hålla tyst bara när man har kunskap om området.

Undrar varför det är större risk för havandeskapsförgiftning och blödningar vid ÄD även om det bara är en bebis? Eller de menar även risken för flerbörd vad gäller det? För egentligen är det väl ingen större skillnad jämfört med IVF tycker man???
    Det är för att det är så många äldre över 45 år som genomför ÄD behandlingar därför ökar också risken för havandeskapsförgiftning och blödningar, komplikationer.

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-06-10 12:43:19 följande:
    Hade ingen koll på detta med CP skador, så det var intressant!

kram på er alla!

/kramiiis och bubbles Hjärta
    Nu ska du väl ändå bli gravid, heja bubbles kom igen och fäst Hjärta

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-06-10 13:56:19 följande:
    Det stämmer inte Bette!
    Gör det inte? Det är ju en risk att bli gravid när man är äldre, därmed inte sagt att det går bra, det är en annan femma.

Bette
  • Bette
    förväntan68 skrev 2010-06-10 19:30:12 följande:
    Det är ännu större risk för dem som inte är riktigt friska. När jag väntade lillan sa BM att det fanns många yngre med större problem än jag. Men jag hade ju inga problem, så ditt prat hela tiden om ålder tror jag inte på. Har du fött friska barn får du ofta friska barn.
    Med mitt första hade jag preklampsi med de senaste har jag inte. Det skiljer 25 år mellan barnen. Jag menar det äldsta och yngsta. Tycker detta snack med ålder är så fixerat i dessa tider. Det har en hel del med ens egen form att göra.
    Visst har det att göra med hur man mår osv, kondition etc. Men just förhöjt blodtryck etc är ju något som oftast ökar med åldern. Jag säger inte att det alltid är så. Jag själv mådde prima under graviditeten, var ute och långpromenerade innan lillkillen kom så det var inget konstigt med det. Men däremot så är det ju så att åldern visst har betydelse, det finns en ökad risk när man är äldre, givetvis gäller inte det alla. Ingen generalisering med andra ord.

Bette
  • Bette

Självklart så mår de flesta bra som genomgår dessa behandlingar.

Bette

• Bette

Jag tycker att det är fantastiskt att man faktiskt kan få hjälp när man är närmare 50 t ex och ensamstående, helt otroligt bra tycker jag. Längtan efter barn minskar ju inte.

Bette

• Bette
    sodkt skrev 2010-06-11 07:43:42 följande:
    Men kära Bette!

I inlägget ovan nr  911, skriver du sä här: Citat  "Jag tycker att det är fantastiskt att man faktiskt kan få hjälp när man är närmare 50 t ex och ensamstående, helt otroligt bra tycker jag. Längtan efter barn minskar ju inte.

Bette"

I ett annat inlägg, under rubriken  45 år och inga barn, inlägg 13, skriver du sä hår; Citat;

"Jag måste nog till viss del hålla med far, det är inte bara att skaffa barn, man ska vara en pigg förälder som också ska finnas till för dem, det är inte roligt att vara för gammal mamma, det är inte heller helt rätt mot barnen anser jag men samtidigt så gör man vad som helst för att få barn, jag tänker på de som är barnlösa tills de är en bit över 40. Vissa kliniker har 50 som gräns och det tycker jag är för gammalt då är man ju 70 bast när barnen är 20 det är inte rätt mot barnen tycker jag.

Du är mycket hit och dit i vad du egentligen tycker om något äldre kvinnor som gör dessa fertilitetsbehandlingar.

Åldern brukar ju iallafall ha en positiv inverkan,  normalt blir man oftare ödmjukare, mer empatisk och erfaren, innan man uttalar sig! Flört

Pigan, Tack för info´n.
    Jag tycker att det är fantastiskt att möjligheten finns att man kan göra dessa behandlingar upp till 50 års åldern. Visst blir man en gammal mamma, jag själv skulle inte välja att göra en behandling när jag är i den åldern, men det är jag. Jag tycker fortfarande att man blir en gammal mamma, men som sagt så minskar ju inte längtan efter barn, därför så tycker jag att det är fantastiskt att möjligheten finns för de som vill.

Bette
  • Bette
    nilisen skrev 2010-06-11 10:39:23 följande:
    Hej tjejer!

Lever fortfarande i min lilla bubbla av viss ovisshet. Har återigen mkt att läsa ikapp här inne ser jag. Idag ska vi utföra organscreening på bebisen. En bred nackspalt kan visst innebära defekter på organ. Igår var vi på Östra och utförde hjärtul på bebisen och det såg helt ok ut :). Har fått svar på snabbanalysen gällande fostervattensprovet, barnet ej har DS samt två ytterligare allvarligare kromosomskador, skönt!!!!!!!!
    Vi väntar fortf på den sk långanalysen där man även kan se diverse andra allvarligare skador.
    Väntan är olidlig, har blivit jättedeppig då jag levt i en ovisshet sedan v 12. Går nu på söndag in i v 20.

Kram så länge tills jag läst allt här inne.
    Vad skönt att bebben inte har DS eller något av de andra två kromosomavvikelserna. Jag tror att allt kommer gå bra för er. Skönt att hjärtul såg bra ut.

Kram kram
  • Bette
    crijo skrev 2010-06-11 11:18:34 följande:

Pigan74: Intressant!

Omstart: Hur mår ruvarkramis?

Sodkt: Hahaha...kul att se hur en 30-årig tror uppriktigt att ha någonting intressant att skriva i en tråd för 45+.

Det här är inte en 45+ tråd, det är vi som gör äggdonation i Europa vännen.

Bette
  • Bette
    ZXC skrev 2010-06-11 11:52:57 följande:
    Nilisen, så skönt att du fått bra svar på snabbanalysen! Jag håller tummarna för att allt ska vara ok även på "stora" analysen och resten av proverna! Jag tycker det pekar åt det hållet, även om du inte vet till 100% än. Jag känner sådant medlidande med dig och hoppas att du snart får släppa det här och bara vara glad över din graviditet!

Kram
    ZXZX
    Hur går det för dig? När har du bf datum? Hoppas att allt är toppenbra.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3