sodkt skrev 2010-06-11 07:43:42 följande:
Men kära Bette!
I inlägget ovan nr 911, skriver du sä här: Citat "Jag tycker att det är fantastiskt att man faktiskt kan få hjälp när man är närmare 50 t ex och ensamstående, helt otroligt bra tycker jag. Längtan efter barn minskar ju inte.
Bette"
I ett annat inlägg, under rubriken 45 år och inga barn, inlägg 13, skriver du sä hår; Citat;
"Jag måste nog till viss del hålla med far, det är inte bara att skaffa barn, man ska vara en pigg förälder som också ska finnas till för dem, det är inte roligt att vara för gammal mamma, det är inte heller helt rätt mot barnen anser jag men samtidigt så gör man vad som helst för att få barn, jag tänker på de som är barnlösa tills de är en bit över 40. Vissa kliniker har 50 som gräns och det tycker jag är för gammalt då är man ju 70 bast när barnen är 20 det är inte rätt mot barnen tycker jag.
Du är mycket hit och dit i vad du egentligen tycker om något äldre kvinnor som gör dessa fertilitetsbehandlingar.
Åldern brukar ju iallafall ha en positiv inverkan, normalt blir man oftare ödmjukare, mer empatisk och erfaren, innan man uttalar sig!
Pigan, Tack för info´n.
Jag tycker att det är fantastiskt att möjligheten finns att man kan göra dessa behandlingar upp till 50 års åldern. Visst blir man en gammal mamma, jag själv skulle inte välja att göra en behandling när jag är i den åldern, men det är jag. Jag tycker fortfarande att man blir en gammal mamma, men som sagt så minskar ju inte längtan efter barn, därför så tycker jag att det är fantastiskt att möjligheten finns för de som vill.
Bette