-
-
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
-
förväntan: Du har rätt! Förra ggn tog längre tid innan jag började må bättre. Även mensen kom snabbt denna ggn. Hmmm...
Just nu har jag fastnat lite för två kliniker som har lite längre väntetider på donatorer 7-10 månader. De har odling av blastociter och AH in i priset. Jag funderar på att det kanske är en bra ide för mig att vänta lite...Det är lockande att vara mig själv för ett halvt år. -
JAg har läst en intressant artikel om "assissted human reproduction". I en tabel finns resultatet från 2002 för ED från olika länder. Mycket intressant att jämföra pregnancy rates med deliveries rates...
Kolla http://humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/21/7/1680/T9 -
crijo: den har jag oxå läst
väldigt intressant!
söker ofta artiklar via jobbet eftersom jag kommer å de flesta databaserna..
-
Samma här!
-
Nu är jag lite fundersam. Polen verkar ha bästa resultat om man tänker på att alla som har plussat har oxå fött barnet.
Lettland och Sverige har inte ens startat med det 2002... -
crijo: polen har väl nån känd klinik som ska vara superbra?
mmm sverige ligger ju lite efter...
-
70% graviditetschans var det på AVA i Riga under 2009 om du satte tillbaka två embryon och 10% tvillingchans.
Bette -
Fast "bara" 50% chans till bebis sa dom till oss på AVA i Riga.
En fråga, har ni som varit med om ÄD tidigare varit hemma efter ET eller har ni jobbat som vanligt? -
Det ser ut som Polen ligger bra till.
Själv har jag ju valt just POlen.Blev gravid bägge gångerna ,men fick MF ena gången.
De är duktiga på blastocystodling också.Fick 7 dagars blastisar där till samma pris.
Dessutom kostar det bara mindre än en tredjeel av vad AVA klinikerna kostar.
Kanske nåt att fundera över .Jag som tjatat om att de stora klinikerna inte är bättre än de små -
Håller med dig isisisis.
Polen har odling av blastociter och assissted haching i det priset! Jag har hittat mycket internationellt berömd för deras lab och embryologer!! Jag blir riktig sugen att åka dit och se hur det känns!
När det gäller vad det står i AVA:s reklam, jag vill först hitta dessa procentsats i en oberoende statistik. Då kan jag ta dem på allvar.
Sedan, jag tittar på hur många har fått sitt barn. JAg vill inte bara bli gravid, jag vill få en bebis!