• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej, tjejer!
    Nu är det gjort! Slemhinna 11,6 mm. Jag ruvar på 2 st embryo. Alla 3 har överlevd upptinningen och börjat dela på sig, men fått tillbaka dem bästa 2.
    Jag har fått trombyl oxå denna ggn och hon vill avvakta hur jag reagerar på den. Hon gav mig massa prover att ta i slutet av april. Kunde man inte göra det i förväg????
    Dock har jag fått ta bara 2 st 400mg vaggisar/dag (800mg). Någon som har erfarenhet av lägre doser?

• crijo

Nu har jag läst genom tråden. Det har hänt så mycket!

Tjorven och Sodkt: vad tråkigt! Jag är ledsen för er skull. Kramar

Gottisen: Grattis! Jätte roligt att läsa! Det börjar närma sig...När har du BF?

Fliix: Grattis! Det låter jätte bra ju.

nilisen: Jag håller tummarna för dig!

Bette: Jag fick Utrogest vid första försöket oxå men hade problem att stoppa in. Det gled inte och fastnade hela tiden, var rädd att skadda mig. Jag sa det till läkaren och frågade om jag kan ta 3 vaggisar i stället, men hon sa nej. Jag ska ta bara 2 st. Jag förstår inte vad hon var rädd för...
    Jag försöker vara glad eftersom alla embryo var envisa, sega rakare, men det är svårt. Jag har en period när jag lätt målar f-n på vägen...

• crijo

Nidra och Irma01: Det närmar sig för er. Spännande!

• crijo

Bette: det var så hon rekommenderade med Utrogest, att ta dem som vaggisar.

Låla: Tack! Då andas jag ut angående dosen.
    Angående din mens: Det är säkert ditt kropp som är lite förvirrat sedan sista behandlingen. Det kommer...

• crijo

Låla: Jag fick 3 ggr mens innan jag började behandlingen. De första 2 ggrna var konstiga, inte som det brukar vara. Längre tid, mindre mängd, konstiga färger...Jag tror på hormonpåverkan.

Angående vaggisar och utrogest: Vaggisar tar jag i 70% av fallen där bak. Utrogest har dock en annan form: perfekt runda, med ett annat yttre skall. Man kan  även svälja dem, men att föra in dem är svårt. Formen passar inte alls.

Nidra: Nej. På AVA i Riga återför dem max 2 st. Maken var in på det spåret med att försöka övertyga dem, men jag skulle inte våga. Jag vill ha barn, men inte 3 st på en gång. Lite synd bara att plocka bort en helt livsdugglig embrio...

Bette: pgav min hälsa kan jag inte ta utrogest/progesteron som vanliga piller. {#lang_emotions_frown} Jag får väldigt allvarliga biverkningar av det.

• crijo

nilisen: Grattis! Det kommer att gå bra för lilla ärtan! H-n var ju den starkaste av 3 st.
    På kliniken vill dem inte sätta in 3 embryo. Maken ville försöka övertygga dem för han tyckte att det var synd att ta bort ett som var helt livsduggligt, men jag vågar helt enkelt inte. Man vet aldrig om man tillhör dem 5%. {#lang_emotions_smile}

Bengalen: Nej, proverna ska jag ta oavsett om jag testar positiv eller negativ. Jag kan inte utantill, men jag återkommer till dig med vilka prov det var. Kanske hon söker efter autoimuna sjukdomar. 

Angående svaret du fick av dem...Nåväl, anledningen att jag var så negativ inställd var ju deras tråkiga svar. Löpandeband känslan vid FET...
    Läkaren var igen jätte trevlig och visade intresse i ens fall när jag träffade henne. Hon visade att hon har försökt hitta en orsak till första misslyckande. Hon var nästan säker på att det inte berodde på embryo, slemhinnan var finn vid insättning och alla mina blodprov är perfekta.
    Oavsett om hon gjorde det bara för att ge förtroende eller det var äkta, om detta skulle speglas även i deras emailkontakt skulle jag ha en annan inställning.

• crijo

Tackar till alla som håller tummarna! Jag börjar känna lite av biverkningar från mediciner. Svulnar på dagarna och svetas mycket på nätterna. Brösten har börjat öka i volym (progesteron biverkan!!!).

Bengalen: Proven jag skulle ta är: APTL, Fibrinogen, Protrombine complex, D-dimetri. Jag ska försöka boka tid någonstans nästa veckan. 

• crijo

Rödluvan: Vi får se om det går vägen...vågar inte ens tänka på det just nu, bara försöka göra så rätt som möjligt. Det är rätt många som har lyckas efter ha gått på AVA i Riga och det ger mig hopp.
    Fördelen med lägre doser progesteron är att jag får mildare biverkningar.

• crijo

Javabönan: Spanien och Ukraina har anonyma donatorer. AVA Peter har oxå anonyma donatorer. Själv har jag gjort ÄD på AVA i Riga.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3