Thi 08 skrev 2011-02-26 13:14:30 följande:
Sådana svar är genrellt också ganska vanliga på FL och ganska onödiga. Vill man veta något snabbt så kanske man inte orkar/vill/kan vänta med att skumma igenom milslånga trådar. Och attityden är att bara vissa på FL vet liknande saker. Jag har varit med om 2 ggr att hcg avstannat, ja det måste ha stått i princip stilla eller minskat i mycket långsammare takt än vad som finns att hämta på google eller FL. Så i alla fall stämmer inte den information som går att hämta. Har man över 100 i vecka 5 så är det vanligtvis en normal graviditet sa min barnmorska. Värdet ska i regel fördubblas precis som du skriver, men det gör inte det hos alla. Om man inte har tid att skriva trevliga svar, varför svarar man alls?
Det var inte menat som ett otrevligt svar - tvärtom att det finns massor med kunskap att hämta eftersom flera av de som skrivit om detta inte längre deltar i tråden och inte längre svarar!
Jag sitter inte inne med den specialkunskapen då jag vet att jag kan leta rätt på den i tråden. Och som du märkte så svarade jag på det lilla som jag faktiskt visste någonting om, inte allt men lite!
Jag ber om ursäkt för att mina försök att vara hjälpsam och tala om att infon finns i de gamla trådarna!
Att inte orka ta reda på saker själv tycker jag är lite svagt - jag eftersöker gärna info själv innan jag besvärar andra med mina frågor… Men det kan bero på den jag är och gärna gör efterforskningar och verkligen inte vill vara tjatig och som tjugonde person fråga något som är besvarat!
En helt annan sak, vad olika instruktioner man får med sig hem efter insättning! Jag fick mycket noggranna instruktioner från min klinik, Elite i Tartu, Estland, med hur jag skulle göra vid tre olika förlopp. Typ: "Om hCG är under 15 avbryt behandlingen, och om det är 15-30 tag nytt hCG om två dagar, om det är över 30 är du gravid och behöver inte göra mer..."!
Vill inte göra mig till ovän med någon och hoppas att saker tas på det sätt det var menat!
//Låla