• Lilla Fia 65

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Nidra jag skrev i andra tråden och unddrade över om du gjort FET och det gått. Men då försår jag - det är juli i Estland som gäller, sista veckan de har öppet. Vi har också möjlighet att göra ET då men tror det skulle komma i vägen tidsmässigt för vårt sedan länge inbokade försök i Tjeckien.

Är det någon i den här tråden som vet hur det funkar med FET och p-pillercykeln? När i p-piller cykeln passar bra att bryta eller ändra medicineringen för ett FET? Någon gång i p-piller cykeln är det väl smartast att börja med progynon eller estrofem och progesteron inför ev FET?

Jag åt bara p-piller några månader när jag var sexton så jag har ingen koll på när man får blödning och så. Men när man får blödning - ska man börja med progynon då om man vill göra FET? Om man vill hoppa över sprutan menar jag. Hur funkar det?

• Lilla Fia 65

Nidra: Rekommenrerar varmt Hotell Dorpat. Det är lite lyxig känsla men inte dyrt. Vi hade rum mot floden. Såå fint! Sen har de spa där för nästan halva svenska priset.

Kram

• Lilla Fia 65
    Bette skrev 2010-05-25 12:47:36 följande:
    Varför vill de att ni väntar tills augusti? De kanske har sommarstängt att det är därför som det blir så lång väntan, men det kanske är bra att vänta ett par månader så kroppen får ta igen sig.Hoppas att allt ordnar upp sigKramarBette
    Fast det är ju bara två månader till augusti
  • Lilla Fia 65

Lilla Fia 65 skrev 2010-05-25 20:37:17 följande:

Inkan: Jag hade inte läst allt när jag skrev ovan. Nu förstår jag att du testat minus. Beklagar verkligen.

När jag mailade runt under hösten så fick jag veta flera kliniker hade korta kötider. Prova att goggla på IVF och städer i:

Slovakien
    Slovenien
    Tjeckien

Alltid något.

• Lilla Fia 65

Sodkt: Oj då vad trist. Hade du tagit sprutan redan också?

Jag håller med. Vill hellre att de synkar donatorena mer med oss i stället. Det borde gå jättebra det med. Tänk om vi alla valde såna kliniker då skull efelr börja med det.

• Lilla Fia 65

Förväntan68: Menar du att du valde att inte ta nedregleringssprutan och då levde dina egna hormoner rövare i stället och störde försöket (Det var lite svårt att förstå). Förklara gärna mer.

Sodkt: Nu har du (och några till) inspirerat mig till att fråga doktorn dit jag ska i augusti om de kan synka donatorn med mig i stället för att jag tar sprutan. Jag har fortsatt med p-pillrena som doktorn i Estland ordinerade.

Oj nu blev klockan sent. I moron ska jag till Hasseludden med jobbet. Tjohooo!

• Lilla Fia 65

Åh Låla vad nervöst. Vi är jättenyfikna allihopa i tråden nu! Åh denna väntan det är ingen rolig sits du är i nu vännen.

När jag testede HCG på S.t Göran och det var akutmärkt så var man ändå tvungen att förvarna och tex komma tidigt på dan för de skickade proverna bara en viss tid varje dag.

Mitt APC-resistens prov tog lååång tid att få svar på. Minst en vecka. Jag tror inte att gynkliniken väntar tills de fått båda proverna. Bättre borde de förstå.

Ska du inte ringa i morgon bitti och fråga?

Kram

• Lilla Fia 65

Åh vad härligt Låla! Och högt HCG väl? Vad dumt av Karolinska att de inte hade räknat provet som akut. Tyckte så synd om dig som fick vänta. Men på något sätt kändes det som du ändå trodde du var gravid

• Lilla Fia 65

Caribe: Vad spännande att höra! Det går fort. Förtår att du njuter

Sodkt: Nu är du på gång, härligt! Nu är det din tur ska du se . Det måste det vara.

Nidra: Spännade veckor du har framför dig nu!

Omstart: Stor kram till dig! Det behöver du vännen.

Låla: Tjoho va kul! Ja tänkt om det blir tvillingar.

Ta väl hand om er allihopa!

• Lilla Fia 65

Tack alla fina söta för era kommenterer i gamlingtråden! Och grattis till dig Makima!

Min "sambo" och jag som nu bor på olika håll har på nåt vis kommit nära varandra. Vi har börjat i familjeterapi och pratar mycket med varandra. Det känns väldigt bra. Kanske kommer vi att flytta ihop igen säger vi. Det får ta tid om det vill det, men jag vill helst inte leva mitt liv i ett särboförhållande.

Till er erfarna ÄD tjejer har jag en fråga. Jag har frågat Doktorn i Tjeckien om jag får göra ÄD utan GnRH-sprutan, typ Procren, och synka med p-piller. Hans svar var ”OK, men att ET behöver ske på progynondag 20-21.

När jag då mailade igen och frågade hur jag då ska bära mig åt med p-pillrena inför ET så säger han att jag ska ta sista p-pillret den 28:e juli och börja med progynon vid blödning den 1 augusti. (När jag äter p-piller vet jag ju ju när jag har blödning). ET är bestämt i förväg och det blir 24 augusti. Det betyder att ET blir på dag 24! Men dag 24 kan väl aldrig vara bra?

När jag gjorde mitt första ÄD i Estland så var insättningen på progynondag 20. Att ha ET dag 20-21 är också bäst enligt vad jag läst mig till under de två år jag varit här på Forumet. Är det någon som har mer kunskap än jag och kan förklara för mig? Jag förstår att det är för att det kan bli blastocyster som de drar ut på det men vad hände med dag 20-21 som var så viktigt? Snälla någon som vet!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3