• Lilla Fia 65

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Nidra: Jag förstår att det var tråkigt att komma hem tomhänta utan embryon.
    På något sätt var det skönt att höra att de inte sätter in vad som helst ändå som du säger. At de inte försöker få en att tro att det är bra kvalitet när det inte är det.
    Det tycker jag inger förtroende.

Jag hoppas att ni inte behövde betala något.
    Men vad jobbigt att ha avrit nedreglerad och tagit hormoner innan.
    Önskar lycka till vid nästa försök!!!
    Lilla Fia

• Lilla Fia 65

Känner som du Nidra ang kliniken. Vi har tre frysisar där, som vi i och för sig inte är säkra på om vi ska använda. Ska ni köra igång direkt nu igen?
    LillaFia

• Lilla Fia 65

Hoppar in med ett inlägg

Låla: Det där estardol-provet minns jag att doktorn i Estland ville ha ja. Det var ju lite krångligt att få till. Han förstår inte att vi inte kan gå och ta prov nånstans och få svar samma dag.  Jag hade också akutmärkt prov. Det kom snabbt svar till min svenska gyn då. Minns det som att han nöjde sig när det väl kom.

På St Göran kan de ta etradiol-provet akut, jag ringde dem minns jag, för de tog akutprover snabbt om man hade förvarnat. Sen bad jag min gyns sköterska att messa mig svaret. Ring dem i morgon bitti vet ja - eller åk dit på en gång när de öppnat: mån-tor kl 8.00 - 16.00

Capio S:t Görans sjukhus
    Tel: 08 - 5870 3860
    Unilabs

Eller om du jobbar nära nåt annat sjukhus eller provtagning kanske, har du remissen?

Nidra: Vi har kontaktat dem också för någon vecka sedan. Om jag får mens inom två veckor så får vi göra färskt ET med ny donator i juni. Även jag ska börja knapra p-piller vid min första mensdag. Om den nu vill komma vill säga - den har varit mycket sen sista månaderna. För detta har jag börjat gå på akupunktir nu- det brukar få igång den tycker jag.

Lycka till allihopa

• Lilla Fia 65

Är det någon som vet om man kan hoppa över nedregleringssprutorna Zoladex eller Procren om man äter p-piller innan i stället? Jag tycker mig ha hört något om det?

Undrar hur man går tillväga med pillrena då? För visst går det väl att styra cykeln med p-piller, på så sätt borde man väl kunna synka med donator?

• Lilla Fia 65

Tack för bra svar Villsågärna!

Är det någon mer som har erfarenhet av att synkas med p-piller istför nedregleringsspruta? Berätta gärna!

Undrar om kliniken skulle gå med på det? Jag kommer att fråga i alla fall.

LillaFia

• Lilla Fia 65

Crijo: Tack för info om de två metoderna med p-piller och procren. Fick du välja metod själv? Vilken klinik är det så generös?

Tazty: Det låter ju himla smidigt på det sättet som du gjorde. Det kanske i själva verket är många som skulle kunna slippa nedregledringsspruta. Verkar i mina öron smidigt. Verkar ju funka med.

Nidra: Jag tror inte att doktorn kanske har planerat att vi ska göra behandlineg utan Zoladex. Låla til exempel fick ju ta sprutan trots pileler innan. Han vill kanske barar att vi ska få rgelbunden mens tänker jag.

Låla: Vad skönt att det ordnar sig. Hu vad många hinder på vägen! Men tåget tuffar vidare!

Önskar allihop en riktigt skön Valborg,

• Lilla Fia 65
    crijo skrev 2010-04-30 09:13:56 följande:
    nnjjja...generösa skulle dem vara om det var bättre koordonering. Jag fick förslaget med ppiller på fredag, vid 21,00 tiden och jag skulle börja nästa dag.
    Crijo: Det förstår jag att du inte hann! Vad de är tanklösa. Tror de att vi bor på nåt sjukhus och kan fixa provsvar och mediciner på några timmar. Men som du sa! Det är ju bra att det skulle kunna ha gått om de hade inormerat innan i ala fall.

Jag var inne på att göra FET i naturlig cykel i höstas men skippade det när mensen slutade vara regelbunden.

Men visst skulle vi vinna mycket om vi slapp nedregleringssprutorna tjejer?
  • Lilla Fia 65

Omstart: Även jag har sömnproblem ofta i mitt liv (men inte just nu). När jag har svårt att somna så beror det för mig på en livssstress, att jag har svårt att finna mig i min livssituation.

Jag tror det handlar om att städa ordning i sitt liv, ta bort det som man inte vill ha där för att skapa energi till det man egentligen vill. Vi tror ibland att vi behöver leva på ett speciellt sätt - men det finns nog mycket man kan ta bort för känna större frihet, och sova bra.

Det kan kanske också hanla om att ta bort krav man har på sig själv.

• Lilla Fia 65

Det är klurigt det där - när vi gjorde vårt först förök i maj förra året trodde jag att jag var gravid. Var så illamånde och yr och hade sån hunger. Men det var inget plus. Blev väldigt förvånad. Det var hormonerna  - (progesteronet) som gjorde det.

Låla: Vad skönt att det löper på. Jag hade inte heller känningar av sprutan sist. På vilket sätt känner du av den nu?

Ingen mens i sikte här. Då kanske det inte hinns med nåt färskförsök innan sesmesterstängningen på kliniken. Får avvakta och se när den kommer. Kommer ingens mens så siktar vi på ET i så fall annars i mitten på aug i Tjeckien. Eller om vi kan ta någon/ett par av de tre frysta vi har. Det skulle man också kanske kunna hinna innan sommaren om de inte skulle hinna synka mig med nån donator.

När jag valde ut några donatorer sa doktorn att det beror på min mens, när den kommer, vilken donator vi kan få. Men om mensen kom inom tre veckor så kunde vi få göra ET. Men nu är det bara nån vecka kvar av de tre.

• Lilla Fia 65

OK. Ja var så uppe i varv när jag tog Procren den 17 april förra året och veckorna eftter. Jag kanske inte hann känna efter riktigt. Men jag kände ändå något - en känsla av att något störde mig, kroppen var inte som innan. Det kändes liksom att man var hormonfri, avstängd på nåt vis. Inte skönt i alla fall...

Av östrogenet blev jag väldigt trött första veckorna - sen försvann tröttheten.

Och som sagt - av progesteronet så tror jag att jag kände mig som man gör när man är gravid. Jag har ju aldrig varit gravid men det känns nog så tror jag.

Ja, jag går på akupunktur, det brukar vara bra för att få igång mensen ju men denna gången vill den inte riktigt.

Omstart, håller tummar för dig!!!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3