• ZXC

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Tack Crio för nya tråden!
    Skriver dock inte lika mycket här som jag läser...
    Och när det gäller otur så har även jag fått min beskärda del. Orkar inte gå in på vad, men ibland blir man impad över sig själv när man tänker tillbaka över att man orkar gå vidare!
    Men jag lyckades på 5:e försöket! Jag är gravid efter FET och fortfarande förvånad över det. Det känns nästan som om jag skriver om någon annan när jag skriver att jag nu kommit till 21:a veckan!!!..
    Oturen ska få segra, kämpa istället! Och jag håller helt med om att det finns inget negativt som inte för något positivt med sig!!!

Kram
    ZXZX

• ZXC
    Emmylou skrev 2010-03-16 14:17:29 följande:
    Hej på er!   & Hej Omstart, är du här & surrar oxå   Tänkte höra om någon av er Europa-folk har varit på AVA i Åbo & kan dela med sig av vad ni tyckte om kliniken. Vi ska dit för ett första besök i juni. Har 1 embryo kvar i frysen på KS, men vår backup-plan är AVA. Ha det gott!
    Jag har inte varit på AVA Åbo utan på AVA Tammerfors. De ligger bara ett par timmars tåg eller bussfärd från Åbo och min erfarenhet är att de är inte alls främmande för annat än östrogen och progesteron. Jag har fått både blodförtunnande och kortison utskrivet. Är nu i vecka 21 (efter FET), men det tog 5 försök...

Kram
    ZXZX
  • ZXC

Inkan70, alla blir inte nedreglerade, jag har aldrig gjort det innan FET.
    Och till sist verkar det ju gått bra ändå!

Kram
    ZXZX

• ZXC

Grattis till {#lang_emotions_plus} Fliix!!!!

Akupunktur är toppen! Jag gick ca 7 månader innan mitt sista FET i Sverige och när jag kom t AVA Tammerfors så hade de fixat en akupunktör som behandlade mig precis innan och efter insättningen. Jag tror absolut att det hade inverkan på att jag nu är i vecka 21!

Kram
    ZXZX

• ZXC
    milou67 skrev 2010-03-19 13:05:18 följande:
    tack Låla, peppar dig tillbaka och önskar sodkt trevlig resa. Jag ringde till Egv i Riga och fick tala med en Dr Maris, jätte trevlig och superbra på engelska så nu känns allt mkt lättare, har fyllt i alla papper och hoppas kunna ta mina prover nästa vecka. just när jag tror vi kan åka i juni så har dom tyvärr sommar stängt 2 veckor.Vet ni om man kan styra på ngt sätt insättningen? jag menar med piller eller så? under vilken tid i cyklern sätter man in ägg? är det efter mens? ps alla..helt rätt Låla positivt tänkande gör att kroppen utsöndrar något som gör att man mår bättre och lyckas bättre. Vet att detkan vara svårt ibland men försök ;)  kram på er från en som vägrar ge upp hoppet!
    Om du ska göra färskförsök så avregleras du oftast för att synkas mot donatorn. Då bör det inte vara några problem om de bara har stängt två veckor!
    Det är väldigt olika på vilken dag i cykeln insättningen görs.

Kram
    ZXZX
  • ZXC

När det gäller akupunktörer i Stockholm så kan jag verkligen varmt rekommendera Sophie Lagerkrantz på Nytorgsgatan (Södermalm).
    www.sophielagercrantz.se/
    Jag gick 2 ggr på ett ställe på Barnhusgatan först, men kände tyvärr att det var löpandeband-känsla där.
    Hos Sophie är det en helt annan sak och hon håller även på med örter. Jag har vid varje besök fått med mig örter hem som jag kokat och druckit. (Ganska jobbigt i början av graviditeten när jag mådde tjyvens... {#lang_emotions_wink}) Sedan tempade jag även för att hon skulle se hur min cykel var och hur den ändrades unde behandlingen.

Kram
    ZXZX

• ZXC

Det är lugnt, men va spännande, du kanske redan har ngt på g!!!
    Håller tummarna för dig!

Kram
    ZXZX

• ZXC

Va tråkigt Milou att det inte funkade hos Sophie! Både jag och Caribe är ju gravida och en bit på vägen nu och jag tror vi båda är evigt tacksamma mot henne för det! Jag håller med om att örtavkoken inte är så goda, men om det ger resultat så gör det inget!
    Tur att det funkar bra nu hos dr Ma!!!

Kram
    zXZX

• ZXC
    nilisen skrev 2010-03-30 09:51:56 följande:
    Hej Tjejer! Ni som är gravida, hur har er medicinering sett ut? Vilka styrkor, hur länge har ni medicinerats och hur har nertrappningen sett ur. Tacksam om ni vill dela med er! Kram från Nilisen (gravid i v 8)
    Min medicinering finns listad i min presentation, kolla där om du vill.

Kram
    ZXZX
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3