• Avelyn

Emetofobernas tråd 5

Nej, jag klarade inte att trotsa fobin Återstår att se hur det ser ut på onsdag morgon, då ska min son ha sin prao där. Om ingen insjuknat tills onsdag, hade ni vågat er dit ?

• Avelyn
    Vad jobbigt. Rynkar på näsan. Jag hade nog vågat på onsdag men det hade känts jättejobbigt. Be din son bara att vara noga med handhygien.
    Jag ska skicka med sonen en flaska alcogel i miniformat och be honom sprita lillasyster med.. Om vi har turen att inga fler insjuknar tills onsdag. I morgon får dottern vara hemma med. Då är det bara onsdag sedan är hon dagisledig tills nästa måndag. Håll tummarna för att det går vägen för oss!
  • Avelyn

Ringde dotterns dagis på morgonen för att höra om magsjukeläget. De sa att en person insjuknade i helgen. Ingen fler. Ingen har anmält sig sjuk i dag tisdag och ingen insjuknade i går måndag. I morgon ska min son ha sin prao på dotterns avdelning.. Han måste gå vilket som eftersom han är skolbarn och har sin skolplikt om än på dagis just i morgon. De berättar också att det går magsjuka på resterande avdelningar i huset.

Jag vill bli av med min fobi. Jag vill våga lämna i morgon om så bara i morgon. Hur får man modet ? Är det stor risk att vi får hem magsjukan om dottern och sonen är där i morgon och endast i morgon ?

Dotterns förskollärare lovade att sprita hennes händer regelbundet om hon kommer i morgon....

Vad gör jag ? Är så rädd att fatta fel beslut..

• Avelyn

Min dotter hade magsjuka i Maj och juni i år, så det blir i så fall tredje gången. Vår bebis fick eländet båda gångerna med. Jag tror inte mitt psyke klarar av en gång till detta år  

Nej, aldrig gett droppar eller råmjölk. Finns det bevisad effekt ? Om det gör det, skulle jag köpa upp ett jättelager.. Aldrig hört talas om biobics. Ska kolla upp det. Tack!

Jag vill våga samtidigt som jag inte vet om det är värt det..

• Avelyn
    Frosk skrev 2010-10-12 09:29:59 följande:
    Dagis är verkligen pest och pina när det gäller magsjuka! Jag höll nyligen lilla dottern hemma i två veckor för det gick/går magsjuka där. Barn kräktes på dagiset och både personal och barn blev sjuka en efter en. Efter två veckor var jag tvungen att lämna henne där ändå och hon gick i tre dagar och blev sen jätteförkyld. Jag trotsade fobin, mådde skitdåligt och blev nästan glad när hon blev förkyld så vi var tvugna att va hemma iaf. Trots att magsjukan fortfarande går på huset så går stora tjejen till dagis. Det har inte drabbat hennes avdelning trots att det har gått på alla de andra.

Alveline, jag tror nog att det inte är så stor risk om du låter barnen gå dit imorgon. det jag hade varit mest rädd för är ju att folk kommer tillbaka innan de är helt friska. Finns ju många såna idioter tyvärr.
    Ja tyvärr lämnar många innan 48 timmar har gått   Det är jag också mest rädd för. Man smittar ju inte innan man blviit sjuk, där är ju efteråt..

Du gör det bra som skickar dina barn till dagis ändå! Beundrar ditt mod! Jag ska försöka få modet att lämna två av mina barn där i morgon ( för att sedan hålla dottern hemma tills skiten är borta helt ) Måtte denna enda dag inte göra dem sjuka..
  • Avelyn

Jag lämnar på dagis i dag ändå trots magsjukesmitta. Klarar inte av att förstöra mina barns dag trots allt. En enda dag kommer dottern att gå och en enda dag är sonen där på prao. Sedan har jag dottern hemma tills dagis sjuka är över. Är risken stor att vi får hem skiten på en enda dag ? I vilket som går de... knappt kunnit sova i natt.

• Avelyn
    Frosk skrev 2010-10-13 07:58:37 följande:
    Bra att du gör det Alveline! Jag håller tummarna för att det ska gå bra :)
    Tack! Har en skinande glad son och dotter här nu.
  • Avelyn
    middiz skrev 2010-10-13 09:39:34 följande:
    Jättebra! Jag hade gjort detsamma, allt för att barnen ska vara lyckliga!
    Jag tror inte att ni kommer bli sjuka eftersom ingen mer fått det..
    Och OM ni mot all förmodan skulle få det så finns vi här och stöttar!!
    Tack! Ja, får vi skiten kommer jag in hit än mer Att få höra andras stöttning här då gör ju att man orkar med på ett annat sätt. Att prata med likasinnade.

Pojken som blev magsjuk är fortfarande hemma. Dock är hans bror där i dag och alla andra dagar! Trots regeln om att syskon till magsjuka barn på dagis också ska vara hemma 48 timmar (!)...

Jag har lämnat barnen och vågat sitta i kapprummet och prata. Pojken och syskonet har sin klädhylla intill dottern.
  • Avelyn
    ElinAlenteg skrev 2010-10-13 20:22:08 följande:
    Hittade en tråd som passar in på mig. Det trots att jag genomgått KBT. Jag har nog blivit lite bättre...alltså lite mindre hysterisk, men jag har helt klart fortfarande fobin kvar. Tror att det är svårt att bli av med den helt eftersom det inte är direkt trevligt för nån att ha med spyor och illamående att göra.

Hur är det med er? Någon mer som geomgått KBT? Vad är er största skräck? Min är att bli smittad av magsjuka...*rysningar*
    Hur många år sedan var det som ni kräktes senast? För mig är det ca 17 år sedan (!)

Hoppas att ingen i den här tråden blir smittad av varken magsjuka eller vinterkräksjuka.
    Jag har inte genomgått Kbt och med tanke på priset, är det nog inget jag planerar heller. Min största skräck är inte att bli smittad av magsjuka utan mer att min partner och mina barn ska bli dåliga. Jag får ångest av att veta att det snart kan vara min tur och inte veta när.. och får ångest av att höra de andra vara dåliga. Skulle vi tvångt få det i vårt hem skulle jag helst få det först, så jag slipper ångesten och paniken sedan.. Har nog inte haft magsjuka framvägen sedan jag var 12 år..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5