-
skönt att höra, jag hoppas jag ska våga ta lustgasen till slut. det är ju ett tag kvar så hinner nog reflektera över det några gånger. :) tack för att ni delar med ermilla2 skrev 2010-12-31 01:08:22 följande:min största oro inför fl var just attt kräkas första barnen tog jag lustgas och sista lustgas å akupunktur,, ingen tendens att ens må illa...
-
Detta läste jag precis i aftonbladet angående kräksjukans överlevnad :
"På kakelytor överlever caliciviruset i flera dagar. På mat i veckor, och i ett kylskåp eller frys nästan hur länge som helst."
Sen om det är sant vet man ju inte, tidningar överdriver ju ofta. Men kan tänka mig att det stämmer.
Det står att kräksjukan är ett tarmvirus och att virus som ska överleva i tarmen måste vara riktigt motståndskraftiga. Caliciviruset är därmed väldigt motståndskraftigt och handsprit hälper sällan..
usch, känns sjukt jobbigt att veta! nu kommer jag nojja så fort jag går utanför dörren -
hahahah! då lär ju han ha varit riktigt avslappnad iallafall ;)Molina skrev 2010-12-31 13:27:33 följande:GRATTIS till er son, skönt att allt gick bra. Nyfiken vad ska sonen få för namn.
Haha angående kräkningar och förlossningar så kan jag säga för min egen del att föda barn kan jag gärna göra hade ingen minsta illamående eller kräkningar och jag kräktes tyvärr igenom min grav. allt stannade upp dagen innan förlossningen.Vad jag hört så kan några kräkas när barnet ska igenom nedre bäckendelen vid förlossningen men då oftast kräks man pga av smärtan. Jag själv fick aldrig riktigt starka värkar och jag tog lustgasen fel så alla utom jag fick själva gasen men make va ganska rolig i form.
men hur kommer det sig att du inte fick så starka värkar? kan det verkligen bli så för vissa?
vad skönt det vore ;P -
Grattis Jomi! =) Underbart med en liten bebis. Åh vill med ha, längtar tills de är min tur...
GOD FORTSÄTTNING på de nya året! Idag är det jan!! Då är vi på väg till vår... Tänk er, det är vår snart. Vi är på väg mot värmen och ljusare tider... F-N va gött!
GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING på de nya året!!!! -
Man utesluter så mycket kolhydrater man kan och får istället sin energi från mer feta produkter. LCHF står för High Carb Low Fat. Googla det så hittar du massormiddiz skrev 2011-01-04 21:21:45 följande:Vad innebär LCHF? Hur äter man då?Fridayyy skrev 2011-01-04 21:09:20 följande:Ni med problemmagar; har ni testat LCHF? Många blir ju mycket bättre av det. SJälv har jag inga matsmältningsproblem så jag vet inte om det funkar. Jo jag har ju gallproblem nu när jag är gravid och undviker äpple (och hoppas det hjälper). Annars är det väl mest chips och Pepsi kl 21 på kvällen som kan bli lite jobbigt..hehe.
-
Fy, jag tror jag har ibs också. Min mage är väääldigt känslig. Blir lätt dålig i magen, det kommer i perioder. Ibland funkar min mage perfekt, men sen plötsligt blir jag dålig i magen och det kommer och går i en period, sen är det bra. Jobbigt! Varje gång jag blir dålig i magen så blir jag skiträdd för det ska va magsjuka. Det är skit jobbigt. Har haft problemet länge men inte uppsökt vårdcentralen, funderar på att göra de. Ni som har ibs, eller är lätt dålig i magen ofta, äter ni t.ex loperamid eller imodium eller låter ni det vara?
-
Usch. Jag mår illa vaaaarje dag. =( Jag är inte magsjuk men mår illa varje dag och ibland blir jag dålig i magen, det kommer i perioder som sagt. Jag tar loperamid när jag blir dålig i magen och primperan börjar ta slut. =(=( Vad ska jag göra??? Får nästan panik om primperan börjar ta slut. Är livrädd =(
Jag är sjukskriven sen 06 pga min fobi och panikångest. Jag klarar inte av att gå på skolan eller jobba. Fy det är skit jobbigt att leva så här! =(
-
Har panikångest nu. =(
Har varit orolig sen igår. Jag åkte till stan, apoteket och köpte lite grejjer där. Nu räknar jag timmarna och oroar mig om jag ska bli sjuk. Fy usch. =( Jag hade inga vantar så jag fick öppna dörren med händerna. Ångest!
Sen köpte jag våtservetter som var som handsprit fast i servetter. Jag tog dom efter apoteket sen gick jag ut och rökte å väntade på bussen. Det blir bara sämre och sämre för varje vintrar. =(=( Jag klarar snart inte av att åka till stan. =( Jag oroar mig om jag ska bli sjuk. Fy fan.
Tror ni man kan bli sjuk? PANIK. =( Jag hatar detta här!!! -
Nej, det är sant. Jag tänkte för jag tog på handtagen och så. Sen apoteket går ju folk till när dom är sjuka eller handlar åt sjuka. Jag hatar att gå till apoteket för jag tänker att det är en ställe med smitta. =(
-
Precis, många är ute och handlar sådant, det är ju därför jag får ångest över att åka till stan/apoteket.zasata skrev 2011-01-06 17:55:11 följande:tänk vad många som köper diaet grejer nu efter jul, mot räkning, mot magkatarr, snuva, panodil åt barnen..