Molina skrev 2010-11-24 23:00:26 följande:
Blääää nu kommer jag trotsa min fobi till max, ihelgen ska jag iväg till ett stort barnland ja och ni kan ju gissa mina tankar alla baciller fy men jag måte för min dotters skull kan ju inte låsa ute henne världens pga av min fobi, tips vad kan jag göra förutom att tvätta hennes händer regelbundet????? Vill inte sprita hennes händer men finns det några servetter som också innehåller lite bakteriedödande medel man kan köpa?
Går redan nu på ständig oro förstår inte vad jag utsattit mig för men som sagt min dotter måste få leva och leka som andra barn.
Ja det finns servetter på apoteket. Jag har sådana. Jättebra då man ska snabbt tvätta ungarnas händer.
Bra att du utsätter dig. Jättejobbigt jag vet. Ska själv lämna mitt barn på kalas på söndag på en sån där lekställe. Känns mindre kul men hon kommer ha kul och jag kommer må skit menska försöka att hindra min ångest.....
Lollisen- vad underbart att du mår bättre och att du knappt har ångest. Vill känna som du.
Frosk skrev 2010-11-24 23:08:27 följande:
nicely, vad skönt att du får hjälp. Berätta hur det går nästa gång med :)
Jag har försökt att trotsa fobin ett par dagar nu och inte tvättat händerna när jag lämnat barnen på dagis, det har gått ganska bra.
Ska göra det.
Bra att du oxå trotsat och vågat!!!!
SKa vi försöka göra någon slags våga-låta-bli grej. Om vi alla försöker låta bli att göra något som vi brukar göra pga fobin. T ex som jag ska försöka att inte använda handsprit efter varje gång jag tvättat händerna eller låta bli tvätta handtagen en hel vecka osv...
Jag ska iallafall INTE fråga min äldsta dotter hur hon mår imorgon.
(jag måste alltid kontrollera hur hon mår och letar alltid tecken på magsjuka. Som idag sa hon att en tjej mådde illa på vägen till skolan pga åksjuka men senare på dagen sa min dotter att hon var magsjuk..är så orolig att det är magsjuka och att min dotter kommer kräkas inatt eller imorgon eller vilken dag som helst)
Så nu ska jag låta bli att fråga och leta efter tecken. FÅ se hur länge jag klarar det.