• zasata

Emetofobernas tråd 5

Emma w S skrev 2010-05-18 21:39:01 följande:
    Jag är orolig. Jag är så yr och känner mig frånvarande. Tror att det beror på näringsbrist, men tycker det är så svårt att veta. Vid 11 åt jag en tallrik fil men banan, kl 15 en kopp kaffe och en brownie med grädde. Klockan 18 åt jag en laxfilé och några ärter. Nu när jag läser vad jag skrivit så är det kanske snarare vätskebrist??
    Jag tror vi bägge två är väldigt stressade också just nu..

Drick mycket vatten!  Sover du dålogt?
  • zasata
    Avelyn skrev 2010-05-26 03:19:30 följande:
    Hope, Jag trodde också säsongen var över. Nu hatar jag Maj månad! Känns så orättvist när vi överlevt hela vintern och mått bra. Hatar alla som sprider denna skiten vidare medvetet. De som t ex går på jobbet direkt de kräkts klart etc.. Ja, jag hade nog hållt barnet hemma ändå trots allt från dagis även om de utsatts. Det kan ju haft tur och inte varit så nära. Min sambo sover två timmar, går på toa, sover två timmar igen, går på toa etc. Alltid två timmar emellan nu natten igenom. Vad han gör där vet jag ej. Gissar på diarré eftersom jag inget hör. Jag sover inte. Jag sitter uppe med ångest. Detta är min största mardröm.. känns som om jag aldrig mer kommer att få leva vardagsliv.. När det blir morgon ska jag ta med barnen ut och vara ute i timmar!
    Jag hade nog gått till dörren och lyssnar..
    Och kräft att få veta säg att du mår sämre när du inte vet och då utgår från att han kräks.
  • zasata
    Anonym skrev 2010-06-10 19:38:09 följande:
    Min flicka har ingen feber längre och ingen annan i familjen har fått diarre´ men när hon har ätit mat så är hon jättelös i magen. Hon är jättepigg och lekar och mår bra förutom den lösa magen. Har haft så sedan förra fredagen.
    Tror ni verkligen att det är magsjuka? Den magsjuka som går nu är det k...sjukan?
    Hade gått till VC om det varat en vecka och tagit prov. tyvärr kan det ju ta 1-2veckor innan någon i familjen blir sjuk
  • zasata
    middiz skrev 2010-06-14 07:48:23 följande:
    Idag ska vi åka till Halmstad med husvagnen, det tråkiga är att det enda jag kan tänka på är att vi kommer få magsjuka, antingen av att behöva gå på offentliga toaletter (man ska ju helst inte göra nr 2 i portapottin .) eller så kommer vi få det på äventyrslandet imon...hatar dessa tankar!! Jag jagar barnen för fullt så dom får knappt ha kul, måse verkligen sluta med det.
    Ska verkligen försöka låta barnen ha kul och så får man väl ta skiten sen.... usch...
    Gå till pippilekplatsen, den älskar min dotter :)

Ååå idag var ebbas fröken tillbaka, gick hem i tor, fredag blev henens barn magsjukt och i helgen det andra.. kuuul
  • zasata
    milla2 skrev 2010-06-16 20:25:09 följande:
    Ångesten är enorm trots att det är SOMMAR!! Hatar mig själv.. i eftermiddag pratade jag med en vänninna på tele oc hon sa ,kan ni inte komma bort sen så kan barnen leka..?
    Jag bara ,ja varför inte..
    sen nu i efterhand så ångrar jag mig nått så enormt.. barnen sparkade fotboll..ja ni vet kastar sig på varann å klänger på varann när d skulle åka rutchkana..ja ni ni vet! HATA!
    Men iallafall när vi var där så var han väldigt gnällig å grät ofta å han är 4 år..
    Så hon bara ..ja han är ju inte sig lik..han är nog inte iform...
    Så nu är jag bombsäker på att vi blir sjuka av nån skit..!!!
    En helt normal människa hade ju inte ens tänk på detta,men jag emetofoben nummer 1 ältar ju detta i en vecka minst nu! Tack ni som läste½!
    usch förstår precis hur du menar, själv ältar jag också allt alltid!
  • zasata
    Anonym (katten) skrev 2010-06-28 13:58:16 följande:

Skriver anonymt idag för jag vet inte vilka som läser. Men, ett barn på dagis verkar ha magsjuka, fick det på midsommar. Är sjuk på natten och sedan natten efter men sen ska mamman och dottern åka och handla, barnet spyr i bilen, de vänder hem och tvättar barn och bil sen ÅKER de igen och ska handla, med barnet. Som spyr igen, utanför bilen, men hon får följa med in och handla för hon vägrade stanna i bilen (hon är snart 2 år). JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DETTA BETEENDE!!! Nu vet jag inte om det var nåt smittsamt för föräldrarna verka rinte blivit smittade. MEN ändå, det kan ju vara det.

säger bara *suck*
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5