Inlägg från: Lillave |Visa alla inlägg
  • Lillave

Emetofobernas tråd 5

Panik Panik Panik

Dagmammans dotter spydde i skolan idag. Jag o sonen träffade henne inomhus i morse ca 5 minuter. Sonen har sedan inte varit i närheten av henne, men han har ju lekt i hennes hus och ätit dagmammans mat.....

Det smittar väl inte innan det brutit ut? Snälla säg att det inte gör det.

• Lillave
    Lillave skrev 2011-03-28 17:34:12 följande:
    Panik Panik Panik

Dagmammans dotter spydde i skolan idag. Jag o sonen träffade henne inomhus i morse ca 5 minuter. Sonen har sedan inte varit i närheten av henne, men han har ju lekt i hennes hus och ätit dagmammans mat.....

Det smittar väl inte innan det brutit ut? Snälla säg att det inte gör det.
    Behöver stöd!
  • Lillave
    NoahLeah skrev 2011-03-28 21:33:11 följande:
    Vad jag vet så smittar det inte innan det bryter ut.
    Tack Taniko. Vi tar en dag i taget. Tråkigt med dina barn, det låter ju som om det är smittsamt (

Hoppas du klarar dig. Läste någonstans om ngn som drack stora mängder för att liksom skölja igenom kroppen. Hon klarade sig alltid från att bli sjuk.

Hatar kvällarna, ångesten kryper på.
  • Lillave
    Zhinelle skrev 2011-05-22 14:46:12 följande:
    Hej! 

Jag har en liten fråga. Likaså som ni, så har jag stark emetofobi. Skulle gärna vilja veta av er som har barn.
    Hur svårt är det att ha barn när det kommer till magsjuka osv? Hur hanterar ni en sådan sak?

Skulle vilja skaffa barn någon gång i framtiden, men hur ska jag nånsin våga det? Är ju livrädd.. Dels för graviditeten och sen efter det, när det gäller barnen..

Kram!
    Hej Zhinelle,

jag mådde inte illa en enda gång under min graviditet så det behöver man inte göra. Det finns annars bra mediciner att ta.
    När barnen väl är här så har man inte så mycket val. Vi har aldrig haft magsjuka i familjen och vår äldsta fyller 8 nästa gång. Alla familjer är inte "kräkfamiljer" som tur är. Men skulle det hända så tror jag att man accepterar det. Som förälder måste du ju helt enkelt kunna hantera det och rent instinktivt hjälper man ju sitt barn oavsett vad. Men visst, jag har ångest varje vinter och ingen är gladare än jag när våren kommer.

Lycka till!
  • Lillave
    zasata skrev 2011-05-24 21:31:17 följande:
    Åååå ångest!!!!
    Förra fredagen fram till tis-ons mådde jag pyton! Igår Bajsade tydligen son löst två ggr på dagis. Idag har jag mått illa igen! Och är så trött. All oro och ångest gör mig tokig jag är så trött. Hur orkar ni allt? Jobb, barn familj ångest och oro? Jag shoppar, och lite för mycket ofta.. Men det kan få mig lugn. Nu ligger jag här igen.. Tagit Alvedon och link. Mår pyton åt även stekt ägg och bacon nu ikväll som fanns i kylen och skulle gå ut.. Tänk om jag spyr för maten var så fet?! Sen tröst äter jag jämt! För allt, innan slutade jag äta, nu är det tvärt om. Så blir fet med!
    Satte in en kopparspiral för tre veckor sen, kan den göra så man mår illa och blir lös i magen? Hur orkar ni?! Ååå jag är så trött!!!
    Hej, du orkar! Att du mår illa behöver inte betyda att du ska bli sjuk. Min ångest försvann tillsammans med sista snön. Jag förknippar inte vår och värme med smittsam magsjuka alls.

Det verkar jättejobbigt att gå med sån oro som du har. Bara det kan ju göra att du mår illa.

Som en tröst i allt elände kan jag säga att jag också ofta mår illa, men jag har problem med både IBS och magkatarr.
  • Lillave
    zasata skrev 2011-05-25 11:09:01 följande:
    Har någon av er testat iberogast? När hjälpte det er?
    Jag har precis börjat med Iberogast och hoppas på det bästa.
  • Lillave
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-27 18:39:52 följande:
    Nu har dottern drabbats av magsjuka :( och jag mår så kasst. Behöver verkligen alla råd och peppningar som finns. Fick hämta henne från dagis idag då hon var hängig och haft diarre. När vi kom utanför dagis kräks hon. Sen har hon kräkts hela eftermiddagen och haft diarre. Dessutom fick jag ta allt själv då sambon var bortrest på kundbesök. Nu är han änntligen hemma. 

Känns som det är kört...nu lär man ju bli sjuk så det står härliga till. Fått kräks och diarre över hela mig känns det som. Hur ska man överleva detta :( mår så dåligt. Har själv inte kräkts på säkert 15 år...men nu kommer det väl hända de närmsta dagarna. Rååååd någon? 
    Usch, vad jobbigt! Förstår din ångest.

Hur gammal är dottern? Hur ser det ut på dagis, är det många sjuka? Det är kanske ngt hon ätit??

Vet inte men inbillar mig att magsjuka inte är så smittsamt på sommaren...
  • Lillave
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-27 19:37:11 följande:
    Hon är tre. Det var en på dagis i tisdags som hade diarre där. Och när jag hämtade min dotter var det ytterligare en som fick diarre. Min tjej är nog den enda som har både kräkts och haft diarre då...
    Usch mår så kasst :(  
    Jag förstår dig och håller tummarna. Du behöver ju inte bli smittad. Det kan vara rotavirus!!
  • Lillave
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-30 17:46:08 följande:
    Jodå idag är hon piggare och har fått i sig lite mat men fortfarande dålig i magen. Har varit uppe hela dagen idag! Skönt att se.

Själv är jag ett vrak. Får inte i mig mycket att äta och har megaångest för att jag eller min sambo snart ska insjukna. När kan man pusta ut tror ni?

Är det rotavirus behöver du inte oroa dig alls. Vi hoppas på det!
  • Lillave
    Gojtan skrev 2011-06-17 21:30:34 följande:
    En tand bröt igenom igår kväll - kan det vara den kanske?
    Tror absolut det kan vara tanden!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5