Inlägg från: Lillave |Visa alla inlägg
  • Lillave

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-23 12:10:02 följande:
    20% har jag hört. Jag är inte immun men inte haft det peppar peppar. Skall idag skicka in dna-test på rästen av familjen med.

Det är så där, hur vet man om det är oro eller magsjuka???!!!
    Vill du berätta mer om dnatesten?

Var beställer man dem?
    Vem analyserar?
    Vad kostar det?
  • Lillave
    Anonym skrev 2011-01-23 19:19:48 följande:
    Fick veta också att dom varit hos en vän vars som var sjuka i julafton. Finns det risk att dom tar me smittan hit eller? Hur stor är risken?
    Risken är 0%, lovar!
  • Lillave

Min lille kille kräktes i soffan ikväll av sina jäkla hosta. Han vakande med hosta och har under dagen fått hög feber. Hatar när dom hostar så att dom kräks! Tycker så hemskt synd om honom. Han blev jätterädd ju.

Var ensam hemma men fixade allt galant så är lite stolt. Fick inte ens hjärtklappning.

• Lillave
    Zaturday skrev 2011-02-03 22:15:11 följande:
    Usch vad jag är nojjig nu!! Har känts så bra med vårväder och lugnt med "sjukrapporter" från höger o vänster.. Men ikväll när min man lade min dotter hade hon hostat och sedan kräkts, så han tvättade alla sängkläder (jag vilade på soffan, så jag "missade" själva händelsen turligt nog). Han säger att han är helt övertygad om att hon satt i halsen. Hon verkade inte trött eller seg efter utan var på glatt humör, åt upp den sista vällingen och somnade utan problem.
    Men han är ju inte emetofob ;) själv är man ju så nojjig så man inte vet vart man ska ta vägen.. Mitt stora problem är ju att jag är rädd för att kräkas själv, och speciellt bland folk. Och jag ska ännu jobba fredag OCH lördagkväll och nu är jag självklart jätteorolig!! Inge dagis för tjejen imorgon iaf, tänker inte va en förälder som chansar!!

Lite pepp kanske??
    Hur gammal är dottern? Är hon förkyld?
    Min son kan hosta så att han kräks, inget konstigt.
  • Lillave
    lollisen skrev 2011-02-07 20:22:35 följande:
    Hmn....

Funderar på när man kan börja pusta ut..!?

Vi lämnade det "kontaminerade" hotellrummet igår innan 12.... Men sonen kräktes sista gången vid typ 22-tiden i lördags... Vad ska man räkna ifrån tycker ni??

Ush... Dumma dumma.... tänk om man bara kunde veta ifall det bara var nåt han ätit eller så, om man bara vetat ifall det öht smittar.... hmn...
    Hade nog inte kopplat av förren i mitten av veckan.....

Hoppas du klarar dig! Sitter själv med konstigt ont i magen, haft ont hela dagen. Mår inte illa dock. Dottern klagade på frossa, mage, huvud ja allt idag (
  • Lillave
    lollisen skrev 2011-02-07 20:22:35 följande:
    Hmn....

Funderar på när man kan börja pusta ut..!?

Vi lämnade det "kontaminerade" hotellrummet igår innan 12.... Men sonen kräktes sista gången vid typ 22-tiden i lördags... Vad ska man räkna ifrån tycker ni??

Ush... Dumma dumma.... tänk om man bara kunde veta ifall det bara var nåt han ätit eller så, om man bara vetat ifall det öht smittar.... hmn...
    Hur mår du Lollisen? Hoppas bra!!!

Dottern hemma idag med hög feber och hosta. Själv värker min hals litegrann. Men men, tar hellre 2 veckors svår förkylning än att behöva spy en gång...
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-09 21:04:14 följande:
    kan  varit magsjuka, men ni kan nog andas ut nu!

jag har så ont att jag snart dör. tvingat i mig lte att äta och mår så illa nu, känns somn jag ska spy snart, bara skakar.. 
    Gå ut en sväng, skingra tankarna. Andas djupa friska andetag.

Är det kycklingsalladen du är rädd för? När åt du? Om den var dålig borde den kommit på retur för längesen.
  • Lillave
    LillaMammis skrev 2011-02-10 17:57:41 följande:
    Jag hatar världen!
    Som tur är har magsjukan släppt taget om vår lilla by.
    Men var med lilla dottern (5½) hos läkare idag. Hon har skolios, olika långa baen och misstänkt reumatism. Tog blodprover för att se om det är reumatism också. Benen kan ju växa ifatt men SKOLIOS!
    Inte konstigt hon har haft ont i ryggen och sitt knä. Hon har jy tydligen gått snett ett tag nu. Skiljer bara 2 cm mellan benen men det märks ju.

Hur ska man orka? Ensamstående så ingen som hjälper mig.
    Usch då, vad hemskt

När man hör om sånt här känns lite kräk plötsligt väldigt fjantigt och oviktigt.
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-10 16:43:45 följande:
    Jag orkar inte! Son magsjuk
    Men gud, ni verkar vara sjuka jätteofta. Stackars er!! Vet inte er bakgrund men du kan kanske begära en ordentlig utredning om det inte vänder snart. Hoppas han kryar på sig.

Sitter själv med 2 febriga och förkylda barn igen. Först den lille förra veckan, i förrgår storasyster och idag den lille igen. Suck...
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-10 21:51:49 följande:
    ja jag ska ringa i morgon så dom får ta prover.
    usch så ont nu, hopps jag e rädd bara. du kan kolla min blogg zasata.blogspot.com så ser du hur sjuka vi varit och då skriver jag endå itne allt där..

usch, förkyldningen är inget kul hur gamla är dina? 
    Dom är 7 och 2.5. Har själv ont i halsen nu (( Precis börjat på nytt jobb. Fasen också!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5