• zasata
    Serendipity skrev 2010-05-16 22:54:45 följande:
    ja... fast jag är aldrig säker på att det inte smittar. Vi har inte haft någon kräk-grej som _inte_ smittat än från barnens håll. Jag tycker också att det är jobbigt att höra när sonen har ont i magen, tycker det gör ont att kräkas, gråter, svettas och har det allmänt jobbigt. Alltså allt runtomkring.
    Min son på 8a mån är ett kräkbarn, så det funkar oftast..
    Dock tror jag dottern har kommit på att jag är rädd för hon har ooofta ont i magen .:(
  • zasata

Sambons feber var borta när jag la mig! sa till honom att ta tempen igen.. Måste bara varit att han var trött. Men jag lät honom sova hela natten, tror han var uppe en gång med sonen.. Men sen tog rästen typ hundra elva ggr..

• zasata

Mistänker det är stress mest.. Nu mår han ok än.. Men jag är så trött då jag tagit bägge barnen i natt.

Avelyn skrev 2010-05-17 22:14:44 följande:
    Skum feber som kommer om kvällarna. Ska lägga mig på plats framför teven nu. Avskyr nätterna. Dag 6 har snart passerat sedan dottern fick magsjuka. I morgon kommer dag 7. Klarar vi oss i natt ? Oron kryper på mig alltmer. Nu har jag dessutom mina två stora söner hemma. Den ena har haft migrän men är ok igen nu.
    När min sonen fick lite magsjuka (tror jag) så var det mer åt det vita hållet och väldigt slemmigt.
    Avelyn skrev 2010-05-17 22:12:37 följande:
    Han har haft vattentunn diarre flera gånger om dagen sedan han föddes. Supersvårt att veta. Han heltidsammas och har konstant diarré. Upp emot en gång i timmen. Det är som sagt inget nytt. Han har alltid haft extremt hög förbrukning av blöjor. Inget bvc brytt sig i eftersom han mår bra och ökar fint i vikt. Vid sådana här tillfällen när det går magsjuka blir man brydd för att man inte märker och inte vet.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5