• zasata

Emetofobernas tråd 5

mrslonely skrev 2011-01-11 18:14:47 följande:
    hoppar in här
    jag har verkligen spyfobi emetofobi i alla aspekter
    jag är livrädd för att spy själv
    jag tycker det är hemskt att se andra göra det eller höra
    vet jag att det inte smittar så tycker jag fortfarande att det är vidrigt och får panikångest
    men vet jag inte om d smittar el inte då blir jag verkligen livrädd
    själv har jag ibs och dyspepsi och mår illa dagligen
    det är hemskt när man har denna fobi och så ofta tro att man kanske ska spy
    jag vet inte om jag är sjuk på riktigt el om det bara är min skitmage
    så jag åker nästan aldrig tunnelbana el kommunalt lång, undviker bio att klippa mig och alla ställen jag sitter fast 'r instängd
    min största skräck skulle vara att spy bland folk, inte hemma ,
    men jag vill inte va själv heller
    vill att nån ska sitta och hålla mig i handen å kolla så jag inte svimmer för d gör jag nästan
    jag är så rädd så jag undviker massa saker
    jag hatar att det styr mitt liv så mkt men jag kan inte göra nåt åt det
    att spy känns som man ska dö
    det är vidrigt och hemskt på alla sätt
    usch
    är livrädd för vks och matförgiftningar då man blir extra sjuk å d inte bar aräcker med en gång då
    d är så jobbigt att va rädd för matförgiftningar är nojjig på allt jag äter att det ska va gammalt el smittat av nåt

nån mer som undviker att resa?

nån mer som lider av illamående och emetofobi samtidigt?

kram på er
    hej och välkommen.. nästan alla här i tråden lider av IBS och illamående. Jag tror det hör ihop väldigt mycket..
    Vad är dyspespi? Var bor du? Har du sambo? barn?
  • zasata

En sak jag har tänkt på nu, jag e livrädd för magsjukan nu någon stans. MEN jag är så trött att jag inte riktigt orkar bry mig. HUR trött är man då? Satt och tänkte på det OM jag blir sjuk får jag ju i alla fall sova..

• zasata

Usch sitter på akuten med dottern nu, självklart piggnar hon till, också ska hon bajsa!! Toan luktar unket, rök och surt.. Handspriten är glömd hemma och hon pillar på allt!!!

• zasata

Finns ingen personal och aldrig Handsprit här..

• zasata

Ja och vägrar äta och sover mest, tills vi kom hit..

• zasata

Ååå fan alla sjuk människor och ingen Handsprit!!! Jag dör fan snart. Dottern sitter med snutten och fingrarna i munnen! Säger jag till gör hon bara mer..

• zasata

Kul hon som satte sig bredvid oss klagar på magont!!!

• zasata

Kopierar direkt från bloggen, så rädd nu för att vi skall få magsjuka att jag bara skakar...

Ja nu är jag äntligen hemma efter en tur hos doktorn med Ebba.
    Jag är livrädd! Har så ont i magen nu, självklart skall Ebba skita när vi kommer fram. Och går in på toan där folk springer hela tiden, det luktar PEST! Men vad skall jag göra? Och självklart har jag ingen handsprit med och Ebba blir pigg som fan, tar i allt och stoppar fingrarna i munnen. Efter en timma får vi äntligen anmäla oss! Och sedan får vi sitta ner igen och vänta och vänta, min mobil dör. Efter två timmar till får vi äntligen träffa en läkare! Inget i öronen, men svullen hals. Ta mer prover. Under tiden vi väntar på svar på det säger Ebba att hon måste skita igen, suck säger jag och tycker hon får hålla sig för läkaren kommer när som helst och vi skall få gå hem. Nej säger hon, och kissar på sig. Fan helvetes jävla skit tänker jag. Tur det inte kom mycket så in på toa, där en magsjuk har sprungit fram och tillbaka. Av med trosorna, sätta henne på toan, en stor fet prutt kommer och sen är det klart. Paniken stiger, kunde hon inte bara prutat ute så vi slapp gå in på toan? Och sen tänker jag, vad är jag för jävla morsa som försöker få min treåring att hålla sig så jag slipper gå in på toan..
    Men i rummet bredvid öppnades en dörr ofta, och där låg en kille och mådde inte bra med en papperskorg bredvid sig, och han sprang in på denna toan tre gånger.. Så jag är skit rädd nu!
    Sen tillbaka till läkaren, halsfluss. Penicillin skrivs ut och sen är klockan halv tio, och vi får äntligen gå hem!

Inte konstigt hon inte velat äta något.. Så blir inget dagis denna veckan. Och jag måste jobba, och Tobias måste till skolan, skit bra kombo. Men som sagt, varför skulle vi få vara friska?
    Nu lär jag väl få magsjuka skiten av ungen med som var där, helvete.

• zasata
    middiz skrev 2011-01-12 20:04:18 följande:
    Visst är det hemskt!
    Funderar seriöst på att skita i allt vad internet heter.. så man kan leva i sin egna lilla bubbla. Det man inte vet mår man inte dåligt av!

Jag fattar inte vad det är som händer med mej...
    Mår illa, är såå yr hela tiden och känner konstiga dofter som ingen annan känner?? Och dom är så verkliga för mej, som spydoften i affären igår.. det bara stack i näsan men mamma som gick jämte mej kände absolut inget.
    Borde man gå och kolla upp det?
    Jag är yr både så att det gungar, snurrar och sen är det det där yra jag får när mitt blodsocker dimper ner då snurrar det inte utan mer svävande yrsel.
    Kanske har jag fått diabetes? Men jag varken dricker mycket eller kissar ofta.. jag kissar ganska sällan..
    Någon som har något förslag?
    Jag har tre allternativ jag tror på.

1. brist på någon vitamin.

2. spänningar, jag kan spänna mig så mkt att jag rammlar ihop, får migrän, och trött.

3. gravid. bägge mina graviditeter svimmade jag i början (jag hade aldrig gjort det innan!) Kanske gjorde det i stället för att kräkas?
  • zasata
    middiz skrev 2011-01-12 22:00:50 följande:
    Men usch era stackare!!
    Fattar inte varför magsjuka personer får gå på samma toa som resten?? Dom ska ju ha en speciellt toalett.
    Jag menar det kan ju finnas jättesjuka personer som inte får blir smittade av sånt.

Jag håller tummar och tår för att det var något den personen hade ätit så ni inte blir sjuka!!
    Ja hoppas det med, hans mamma (?) sprang lite fram och tillbaka ibland, med typ vatten också, så jag såg verkligen hur han låg utslagen.. och INGEN stom städade efteråt, och INGEN hansprits..
    middiz skrev 2011-01-12 22:03:20 följande:
    Tack för att du svarade!

Brist på vitamin kan det mycket väl vara, jag är ganska dålig på att äta, även om jag är mycket bättre på det just nu!

Jag blir även väldigt torr i halsen på kvällen? Kanske har med den torra luften att göra?

Får som sagt bli en tur till doktorn om det inte gett med sej till nästa vecka!
    Kan nog ha med luften att göra, eller magkatarr.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5