milla2 skrev 2010-06-29 21:39:45 följande:
GRR hur tänker folk.. jag fattar verkligen inte hur d tänker! jag har en relativt bra period nu man får va glad så länge den varar.. flera dagar har mina söner haft kompisar här å lekt.. önskar man kunde va lika avslappnad på vintern.. önskar man bodde utomlands verkar inte va "kräksjuka" där eller är det det?
Min pappa är från serbien, när han kom till Sverige visste han inte ens vad magsjuka var. Det finns garanterat utomlands men inte alls i samma utsträckning!
När vi varit i Italien så har jag aldrig någonsin sett renligare människor. På restaurangerna fick inte den som tog betalt ens gå in där dom lagade maten, hade dom inget att gör så gick dom och städade och putsade. Det var så rent så man kunde äta från golvet! Inte ett gruskorn på det.
Så rent har vi inte ens på ett sjukhusrum här i Sverige.
I mataffären var det ingen som tog frukt/bröd med händerna utan om man i sällsynta all fick plocka till sej det så använde dom en påse på handen som dom tag det med.
Sen dagis...det är absolut inte hälsosamt!
Så många barn som samlas och smittar varandra med all skit.
Så ska det inte vara.
Tror inte ett skit på att dom måste utsättas för diverse sjukdommar för att få ett starkt immunförsvar, för hur gjorde dom innan dagis? Hade vi inget immunförsvar då?
När vi var små och var hemma och lekte, ute och hos vänner, så var vi aldrig så sjuka. Visst att man fick någon förkylning då och då och magsjuka var 5 år ungefär, men inte alls som nu men magsjuka 5 gånger på 1 år istället!
Förstår inte när folk ska tröttna på alla vab dagar och sjuka barn och inse att man måste göra en föränding?!
Oj vad långt det blev...men fick ut lite av min frustration