• middiz

Emetofobernas tråd 5

Ingen här längre??

Hon spyr igen nu och min man är och fiskar två timmar härifrån!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Jag har varit på sjukhus med henne nu över natten..hon hade 40,5 grader igår kväll.
    Hon har fått två påsar dropp och massa alvedon och ipren.
    Nu när vi kom hem så har hon 39,9 i temp...när fan ska det ta slut?! Orkar inte se henne så dålig längre!!

• middiz

Jouline spydde pga kraftig influensa, jag har fått den nu och mår riktigt dåligt, huvudvärk, feber, snorar, ont i kroppen mm..
    Jag fick ju ligga inne med henne en natt på sjukhus, hon var såå dålig!
    Nu är det 5e dagen med feber på henne, hoppas inte att min håller i så länge!
    Är lite rädd för att min 11 månaders ska få den här skiten.

• middiz
    zasata skrev 2010-05-16 22:39:01 följande:
    Är det bara vi som bor i en tra med en liiiten toa? Min barn är tre år och 8a mån..
    Vi bor i hus med bara en liten toa!
    Ska bli en till, som tur är,  i höst! Men vi har haft 5 magsjukor på den lilla toaletten när vi var tre i familjen och då klarade vi det på något konstigt sätt som jag inte förstår nu efteråt

Hoppas det går bra för er alla!
    (Behöver jag skriva att jag är såå lycklig över att dottern inte spydde pga magsjuka? Hon har fortfarande hög feber dock..inne på 7e dagen nu...)
  • middiz
    zasata skrev 2010-05-17 21:00:15 följande:
    Nu har sambon fewber igen!!
    Det kanske är samma skit som jag har..jag får feber på kvällarna också, fast jag är även förkyld och låg däckad i feber i två dagar, men nu kommer den bara på kvällen..
  • middiz
    nicely skrev 2010-05-18 22:03:44 följande:
    Låter som näringsbrist eller vätskebrist. Ta lite isvatten. Så gott när det är varmt. Måste fråga er, undviker ni att äta? Jag vågar inte äta så mycket, vill känna att jag är tom i magen. Och om jag fick magsjuka så skulle jag inte ha så mycket att kräkas upp. Och jag vet om jag inte äter så får man inte i sig näring och då blir immunförsvaret sämre, vilket kan leda till att jag smittas lättare.
    Jag har alltis tänk som du, finns det inget i magen så kan man inte spy så mycket, men det är helt fel!! Det går mycket lättare att spy när det finns något att spy upp, annars så känns det som att man får ta i mycket hårdare och så kommer det galla istället.

När vi hade magsjuka 5 ggr på en vinter så slutade jag att äta till slut, jag tappade nästan allt hår, sov hela dagarna och såg ut som ett skelett.. Och när vi åkte på magsjuka igen så blev jag inlagd pga uttorkning (vet ni förresten att man kan spy av uttorkning också..!), när dom skulle ta blodprov på mej så fick dom inte ut en droppe eftersom blodet var så tjockt dom försökte ta på andra ställen och rispade med nålen mot mitt skelett, det gjorde svinont. Så nej, jag rekommenderar inte att äta mindre/sluta äta även om jag fortfarande gör det själv. Försök få i er! Det är inte värt att må dåligt hela tiden för att man KAN få magsjuka, då får man väl ta det just då när magsjukan kommer och må bra fram tills dess? Eller?
  • middiz
    nicely skrev 2010-05-19 11:28:57 följande:
    Vad hemskt! Så vill jag ju inte ha det heller. Känns bara så svårt att äta.... vill inte kräkas! Nu är det inte magsjuka som går runt som tur är men äter ändå lite....för tänk om. Måste nog börja tänka om kring ätandet... svårt men det är ett måste.
    Ja det är verkligen inget roligt alls, försök och gör ditt bästa, mer kan man inte göra!
    Men varenda liten sak man äter räknas! Blir du sugen på choklad så ät det.
    För mej blev det lite bättre när jag skulle ha min minsta, då var jag tvungen att äta för hennes skull! Och jag åt och skötte maten, ända tills nu när hon slutat amma, nu börjar det gå utför igen och jag har gått ner den lilla vikt jag gått upp...
  • middiz
    nicely skrev 2010-05-20 20:08:28 följande:
    OH mitt ex ringde och sa att han mår illa och varit på toa och skitit löst två gånger. Min dotter är där för det är pappavecka. Han frågade om vi kunde ta henne om det blir värre. Självklart gör vi det! Men ångesten är total!!!!! Han har känt sig dålig sen lunch...inte kräkits bara skitit löst två gånger sen han kom hem vid 5. Är det magsjuka tro???? Tänk om dottern är smittad. Vad ska jag ta vägen nu, vad ska jag göra?????? Jag håller på och gå under! Kunde inte han ha bara feber.... fan fan fan!!!!
    Hoppas det bara är något han ätit eller stressmage.... hur har det gått?
  • middiz
    Avelyn skrev 2010-05-30 23:22:11 följande:
    Detta är sanslöst.. min dotter 'r sjuk igen. Hon som var magsjuk för två och en halv vecka sedan. Nu hade hon hög feber från kl 15.30. När det var som värst hade hon 41 grader. Kl 21 kräks hon för att sedan be om ett äpple. Fick ett och åt. Inget mer har hänt. Ligger dock i feber och frossa och får alvedon var fjärde timma. Ont i huvudet och ont i örat. Tror ni det är magsjuka igen ?
    Det låter som samma som min stora dotter fick, hon fick feber och kräktes 4 gånger sen hade hon över 40 grader i en vecka, hon var såå dålig och blev inlagd på sjukhus, jag tror seriöst att det var svininfluensan, jag fick det sen med och det var lääängesen jag var så sjuk! Så jag tror inte att det är magsjuka hon har!
  • middiz

Jag bor i Mullsjö och får superpanik när det är i Jönköping så många blivit dåliga?! Usch vill bara ha bort skiten nu!!! Det e juni för fasen!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5