Frosk skrev 2011-04-10 21:20:59 följande:
I fredags var jag på konster! Ett stort steg för mig eftersom jag brukar undvika allt sånt under den här tiden. Har haft lite ångest över det i helgen, men det fina vädret har gjort att det har känts så mycket bättre! Välkommen efterlängtade vår!!
Jättebra av dej!
Själv har jag ingen ångest alls längre och gör sånt som jag aldrig trodde jag skulle göra, funderar tom på att ta med barnen på lekland och äventysbad!!
Vi går i affärer och på köpcentrum, hälsar på allt möjligt folk och igår var vi på dop, utan att jag hade ångest, jag tom åt av maten och med fingrarna utan att jag tvättade dom innan. OTROLIGT!
zasata skrev 2011-04-10 20:42:04 följande:
Vad duktiga n alla är.
själv sitter jag med ångest. säkert bara hjärnspöken.
hur känner ni INNAN? var i magen gör det ont? hur illa mår ni? spyr ni av smärta, illamående, eller varför?
jag har så ånt i magen nu, är trött och jätte yr!!!
Sist vi fick magsjuka så kände jag att det knep lite i magen och sen började det köra i den och sen fick jag springa till toaletten, det kommer vääldigt fort, så, på mej, kommer det nästintill direkt. Det är skönt!
Jag känner också på mej att det är på gång, när det väl satt igång, man har bara någon konstig känsla att man kommer spy. Sist hade jag inte ens panik. Jag bara lät det komma.
Nu tänker jag inte längre på att vi kan få magsjuka när vi gör något. Jag känner mer att man vet aldrig hur länge man lever. Jag vill inte se tillbaka på mitt liv och känna att jag inte gjorde saker för man var rädd för att spy.
Barnen är barn och måste få vara detta, det ska inte gå ut över dom.
En som bodde i en grannkommun, ni har säkert hört talas om henne eller läst hennes blogg, Linda hette hon. Hon hade bröstcancer som spred sej. Jag tänker ofta på henne.
Tänk om det skulle hända en själv och så har man bara suttit här och inte haft något kul bara för man inte vill ha magsjuka. NEJ så går det inte ha det.
Men nu hörröni, har vi både vitsippor och blåsippor i trädgården!! Snart är sommaren här!!