• zasata

Emetofobernas tråd 5

Anonym skrev 2010-04-07 22:40:54 följande:
    Läkemedel mot vinterkräksjuka Ett läkemedel mot vinterkräksjuka kan vara i sikte. En avhandling från Sahlgrenska akademin visar att viruset för vinterkräksjukan invaderar cellen genom att fästa till särskilda sockermolekyler på dess yta. De här upptäckterna är alltså ett viktigt steg på vägen mot ett vaccin. Lite uppmuntran till er kanske...
    Låter underbart. vet även att dom provat något i USA..
  • zasata

nej, smittar inte innan.

Igår fick vi vända på dagis.. var inne i hallen kanske 3-4min. hoppas inte vi blev smittade då.

Kokade ägg i morse. var väl ca 15-20min sen. Smakde lite konstigt och så ont i magen nu. dom var inte gammla.. 16aprill..

• zasata
    Emma w S skrev 2010-04-14 18:23:21 följande:
    Min tur att vara orolig Träffade en kompis idag som är läkarstudent, hon hälsade på mig i sina sjukhuskläder och jag skulle få tillbaka en drickflaska som jag glömt hos henne. På avdelningen där hon har praktik nu går det calicivirus... Hon berättade detta för mig precis när vi pratat färdigt. Jag är jätterädd nu!!! Tänk om hon bär smitta på sina kläder. och överför detta på mig. Vad ska jag göra med drickesflaskan? Jag hade god lust att bara slänga den men den har kostat nästan 200 spänn så det vill jag iörsökte ångkoka den lite samt har tvättat den med klorin. Alla mina kläder åkte direkt i tvätten och jag har duschat samt spritat med alkogel och klorinat mina händer. Tagit biobics och druckit en snaps.
    ingen fara alls.
  • zasata
    Emma w S skrev 2010-04-14 21:26:27 följande:
    Nu känner jag mig orolig igen... Inte för det i eftermiddags för det skulle vara alldeles för tidigt. Men jag har ont i magen, och har halsbränna. Det är säkert bara oron som spökar men ändå. Fan att man ska vara så rädd!
    Jag brukar ta en gravicion (eller hur dom stavar) dom hjälper mig mkt. även primperan.
  • zasata
    Emma w S skrev 2010-04-14 21:35:46 följande:
    jag har link som är mot halsbränna. primperan har jag inte, men jag har lugnande tabletter att ta till. skulle gärna vilja ha primperan, för visst är de antiemetika?
    vad betyder antiemetika?
    Link gillar jag med
  • zasata

Kan man kräkas av snor??
    Ögonen bara rinner och näsan med nu av all pollen, men får onte äta medicin då jag ammar.
    Mår så illa, försökte äta tacos, fick i mig en sen gick det inte mer :(

• zasata
    middiz skrev 2010-04-18 07:39:54 följande:
    Jag mår också dåligt av pollen, men jag ammar jag med så jag får inte heller äta det. Huvudvärk, snor, halsont (eller mest skrap), ögon som rinner och illamående, jag känner ingen hunger heller.. Det suger när man vet att ett litet piller får bort allt nästan direkt! Man kan nog spy av snor om det åker ner "bakvägen" men det ska nog mycket till..eller så är man väldigt känslig för att spy..och det är väl inte den vanligaste egenskapen hos en emetofob Får hoppas att pollen lägger sej snart så vi slipper skiten och kan njuta av att amma våra små skatter!
    Jag tänkte faktiskt gå till VC idag och kolla om det finns nån medicin på recept man kan ta..
    sväljer sjkt mkt snor. huvudvärk och blä!
  • zasata
    jomi skrev 2010-04-18 09:21:43 följande:
    Visst kan man kräkas av snor! Kolla bara alla småbarn som lätt kräks när de är förkylda för de inte får ut allt genom näsan! Fräsa fräsa fräsa zasata: fråga på apoteket de brukar vara väldigt duktiga!! hoppas det lättar för er pollenstackare...
    men är det vanligt bland vuxna??
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5