Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Frosk skrev 2011-03-27 08:49:47 följande:
    Nu är jag så less på det här. Förra lördagen hade vi ju kräk här hemma då minsta dottern var dålig. Nu inatt började stora tjejen kräkas. Jag väntar fortfarande på att få gå och lägga mig! Vilka skithelger det blir, jag blir så arg! Arg på att det finns, arg på att det alltid kommer olägligt, och mest arg på att jag blir så rädd!
    Har hon träffat nån annan i veckan eller är det så lång inkubationstid?? *ryser*
  • Fridayyy
    Anonym (livrädd) skrev 2011-03-27 14:57:52 följande:
    Är det någon här som testat hypnos för sin fobi? Själv har jag gått i KBT och tycker jag blev rätt så bra med det men känner att jag inte kommer hela vägen fram. Funderar på hypnos...någon som har erfarenhet?
    Nix men det låter mycket intressant!!
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-30 20:50:03 följande:
    Jag känner att jag inte alls är lika rädd för magsjuka längre som jag var innan.
    Jag gick och byggde upp det till något stort i mitt huvud.
    När vi väl fick det så var det jobbigt och äckligt... MEN det är inte värt att lägga all sin tid, hälsa och välbefinnande på!

Idag har jag tagt med barnen och gått i massa olika affärer. Detta har jag bara gjort ytterst få gånger under hela vintern och jag har verkligen haft ångest efter. Nu känner  jag ingen ångest alls. Får vi det igen så får vi. Det är äckligt , men vi tar oss igenom det tillsammans!
    På fredag ska vi på fiskemässa med barnen, och jag ska ta mej tusan njuta av varje sekund av att barnen /och gubben )kommer vara i himmelriket.
    Jag blir jätteglad av det du skriver!!!
  • Fridayyy
    I have a kid skrev 2011-03-31 10:00:12 följande:
    Okej! jag hoppas att du har rätt=) har inte haft ms sen jag var 11 år är nu 24 år.... men jag blev MKT lugnare av dina stöttande ordHjärta mår redan bättre kram
    Jag brukar tänka på om jag är sugen på att äta nåt, ex gurka. Ofta hjälper det att tugga på nåt, tuggummi, choklad är mycket effektivt för det är ju bra med nåt sött. Men rent generellt är det bra om magen får nåt så går energin dit. Svårt kanske att tänka på om man tror att man mår illa.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-04-10 21:28:38 följande:
    Tack för era svart,, är, hoppas jag trötthet och hjärnspöken... Så trött på att må så här bara.

Jag funderar på att göra vår tråd, till en sluten tråd. Vad tycker ni om det? Så man kan prata mer öppet? 
    För mig passar det också med en sluten tråd. Kan inga nya komma med då??
  • Fridayyy
    Grönsiska skrev 2011-04-13 23:17:08 följande:
    Tror det är lugnt vad gäller att tjejen ska ha smittat din son. Däremot går det på dagis så finns ju risken ändå men så länge barnen blir sjuka hemma blir smittspridningen inte lika stor. Lapparna har suttit uppe på mina barns dagis sedan oktober/november och smittan blossar upp lite då och då, så trött på att det aldrig slutar att gå runt är ju snart sommar...och är det inte magsjuka som går så är det löss, halsfluss, scharlakansfeber, höstblåsor eller flera smittor samtidigt, suck! Men snart sommar som sagt
    Jag tycker de borde göra om förskolorna, det är väl inte normalt att så mycket sjukdomar ska gå? Dels lämnar väl föräldrar barn som smittar och sen är det för stora grupper och personalen har för lite hygienkunskap.
  • Fridayyy
    Gojtan skrev 2011-04-14 13:58:51 följande:
    Jag har undrat över en sak som egentligen inte har med just emetofobin att göra. Undrar om vilda djur blir sjuka på samma sätt som vi människor - dvs får en magsjuka eller förkylning då och då. För oss är det ju normalt. Eller har vi bara så uruselt immunförsvar jämfört med de vilda djuren? Är det det naturliga urvalet som helt enkelt inte funkar på oss människor? Eller de kanske lider i det tysta och visar inte hur dåligt de mår?
    Nä jag tror inte djur blir smittade på samma sätt. De träffar ju inte så stort antal i samma art (förutom myror och liknande och där vet jag inte) men tex katterna smittar ju aldrig varandra i sådana sjukdomar. De kan ju få skabb och sånt som överförs men spyr de är det ju inte magsjuka. Vi människor kanske inte heller skulle behöva träffa så mycket människor, innan bodde man ju i en by och åkte nästan aldrig utanför byn. (för riktigt längesen). Det var väl sen när folk började förflytta sig mer som man spred sjukdomar, eller även ¨råttor spred ju sjukdomar.
  • Fridayyy
    Anonym (lillan) skrev 2011-04-14 17:25:04 följande:
    Tack för tipsen! Ska testa och se om det är något av det som funkar. Är inte så jättekul att äta när man får kräk känslor av all mat man ser..

Och till råga på allt så kommer gubben hem och spyr.. är så trött på alla sjukdommar ju så jag håller på att bli tokig! Hur vet man om det är maten eller magsjuka? Gömmer mig just nu hos mina föräldrar för att slippa att bli smittad.. Fick sådan panik när han kom hem från jobbet så jag flydde Skäms
    Usch stackare!!Vilka symptom har han då?

Grav.illamående är jobbigt men det blir nog inte värre än du har nu, så var det för mig iaf, det låg på samma nivå ungefär.
  • Fridayyy
    molly50 skrev 2011-04-14 20:43:41 följande:
    Matförgiftning kan komma upp till 6 timmar efter att man ätit det man blev sjuk av,så att säga,har jag för mig.
    Jag spydde 12 timmar efter jag ätit dålig fryst pizza, fick kramper i magen efter 6 timmar och sedan feber dagen efter. Min syster likadant.
  • Fridayyy

För det var en jättevarm sommardag och jag och syrran åt samma pizza och fick symptom sen, ingen diarre och mamma blev inte sjuk. Jag är nästan 100 på att pizzan inte hanterats rätt i affären.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5