• jomi

Emetofobernas tråd 5

Troll: Tycker inte det låter som magsjuka faktiskt..och då är jag jätte nojjig med sånt!
    Nu har det ju även gått ett tag så....

Fick rapport  från Dagis och det är MÅNGA barn sjuka!!! verkar vara väldigt smittsam omgång!
    TUR att vi kunnat lösa det så att hon ninte behövt gå denna veckan!
    Vi gick inte på sommarfesten i går heller!!

Är bacillerna borta till Måndag tror ni????
    Är bara en vecka tills vi åker utomlands och hade ju vart sådär kul att dra hem det där!!!!

Längtar.....
  • jomi

Lollisen: JAPP! Hon går på Tokarp

Har ni sluppit undan?

Längtar.....
  • jomi

Det var ju ALLA fröknar på en avd. samt många barn!
    Känns helt otroligt ÄCKLIGT att man inte ens i JUNI slipper skiten!

Vi funderar på att lappa i hop med far/morföräldrar nästa vecka om det inte verkar lugnt, ska ringa i morron em och kolla läget! (tur att man känner ena fröken så väl att hon smsar om det finns magsjuka)

Är så less less less på DAGISSMITTOR! *suck*

Längtar.....
  • jomi

Lollisen: blir så nyfiken på vem du är...vill du avslöja?
    Jag bor inte i Tokarp så jag "känner ingen om man säger så...... vet mest barnens namn:)
    Var ni på sommar festen?

Pratade med min "källa" förrut och just nu inga nya fall men jag tänker ha dottern hemma tills Onsdag åtminståne!
    Tydligen var det en riktigt otäck omgång *ryser*
    Har bra svärföräldrar ;)

Hört att även Gränna är drabbat :(

less less less less less less trodde det skulle vara slut efter April *suck*

Längtar.....
  • jomi

Håller med Middiz....
    VARM mat!! undvik räkor...min bror åt såna trots att de var varma på Dominikanska i Julas...kan säga att hans hemresa blev låååååång ;)

Tvätta/sprita händerna OFTA!

Vi åker själva till Frankrike på Onsdag.....
    Har varit på många ställen i Europa och främst Spanien och Grekland har vi blivit varnade för sallader och Kyckling...
    Vi har snudd på levt på dessa rätter och *pepper peppar*aldrig haft en känning i magen!!!
    Däremot åt vi en macka med mozarella ost i förra året.....NO MORE!! säger jag bara....

Ha en underbar semester och försök NJUTA !!!!!!!

Längtar.....
  • jomi

Jaha så kommer man tillbaks hit.................

Äckellappen redan framme på dagisdörren!!

Läser om stort kräkutbrott på sjukhuset här i Jkpg!!

+att 2 av 3 i familjen redan varit däckade i en slags influensa med HÖG feber och slem.....

HÖST nu eller????? blir så less!!! Kom lite för tidigt i år kanske....
    Är dessutom gravid med komplikationer så kräksjuka eller hosta kan göra att allt drar i gång för mig..
    Är bara i v.22
    Ännu mer ångest.... *suck*

Ni med ångest/panikångest....hur hanterar ni den???

Längtar.....
  • jomi

Ja vi verkar va ett par tokar från Jkpg trakten

Lollisen: JA! redan på dagis ETT fall som kom i helgen så det ska väl vara safe hoppas jag.....
    Jag har sagt till redan nu att w är hemma om minsta mistanke kring magsjuka!

Jag har inte gjort nåt mot min fobi eller vad det är...gör mitt bästa för att inte "bry" mig...
    Men sen när det kommer för nära ex. på förskolan eller i släkten så tar jag ju inte chansen att dra hem det frivilligt!
    Tvättar händerna OFTA och spritar....

Vet inte vad min rädsla kommer ifrån men jag blir väldigt dålig vi minsta magsjuka så det är nog det.....
    Blir liggandes i över en vecka efter....

NU är jag ju extra nojjig iom att jag har komplikationer i min graviditet som gör att allt kan komma igång vid kraftiga infektioner

Längtar.....
  • jomi

Lollisen: MEN!!!!! jag blir vansinig när jag läser!!!
    När jag hämtade igår sa de ju inget!!!!! och jag FÅR INTE bli sjuk!!!!!!!!
    Har dessutom en sambo här hemma nu med både lunginflammation och bihålsinflammation..
    han får inte heller bli mer sjuk
    Ska ringa imorron innan jag lämnar då för att kolla!!!

Jag hoppas med att det blir mer föräldrakrav iår så de håller sjuka barn hemma!!!!
    Hur svårt ska det vara!!

Längtar.....
  • jomi

Loooooovar att inte prata mer orter :)!!!

Lollisen: klarade ni er? verkar inte blivit nåt mer vad jag hört?

Längtar.....
  • jomi

Har inte heller några problem med diareer alls faktiskt "bara" magsjuka med kräkningar...
    Synd att man inte innaqn....

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5