• zasata

Usch, mår skit... städade i morse med klprin, fettlösningsmedel och varmt vatten . efter det mår jag illa ont i huvudet och helt skakis. Skurade väl butiken i en timma.. blä. har sådan panik. Tagit primperan nu med men hjälper inget försökt äta med smakade pyton. 

• zasata
    middiz skrev 2010-10-21 19:20:06 följande:
    När jag blonderade håret så fick jag en allergisk reaktion och bara låg på toaletten och mådde jätte jätteilla, skakade, var yr och behövde kissa väldigt mycket... Jag tror att du lyckats bli lite "förgiftad" också...mitt gick över efter ett par timmar så jag hoppas att du mår bättre nu!
    Ja nu mår jag "bra" igen.. :)
  • zasata

ååå nu har jag ångest, tabletterna gör att jag vågar utmana mig i KBT.. men sendan
    nu gå det magsjuka på dagis, var där på föräldrar möte igår och tre barn hade dom skickat hem i fredags. en igår. Men ebba fick gå endå.  Och jag kommer vara ensam med barnen i helgen,,,

• zasata
    Frosk skrev 2010-10-26 14:27:48 följande:
    Heja dig zasata! Har du börjat eller ska du börja med KBT? Vilka tabletter hjälper dig? Modigt av dig som vågar dagis trots magsjuka!
    Jag har börjat äta citalopram igen. Jag har gått i KBT tidigare. Men aldrig vågat ta stegen att lämna på dagis äta utan att tvätta händer osv.. Men nu vågar jag lite, även om ångesten finns där så vågar jag lite mer.. 
    Men skall vara ensam med barnen i helgen sambon jobbar troligen lör och sön 11-21.. 
  • zasata

skrev på emetofobi.se så kopierar bara in här, om nån kanaske har svar.. :)

Sitter och tänker på vanliga influensan med.
    För två veckor sen var en hemma i en vecka med influensa, ont i kroppen och feber och hosta.

En tjej kände sig halv seg i två veckor, blev sjuk förra ceckan med samma sak. var hemma i en vecka.

Nu i helgen blev en tredje sjuk på jobbet.

Jag känner mig seg, trött och matt och väldigt täppt i näsan.
    Antar jag redan är smittad? När bryter det ut ordentligt?
    Hur har man råd att vara sjuk i veckan? Surprised och hur f*n skall man vila med två små barn?

Och tänk om jag får detta? och ebba magsjuka..?
    Skall dessutom vara själv i helgen med barnen troligen då sambon hoppas på att jobba,

• zasata
    middiz skrev 2010-10-26 17:34:59 följande:
    Är grymt imponerad av dej! För bara ett år sen hade du sån riktig superångest och nu lämnar du tom på dagis när det går magsjuka!!
    Du ger oss andra hopp! Kanonbra av dej!

Läste en tråd här på familjeliv här igår, om en mamma som fått cancer...
    Direkt så tänkte jag att den här mamman kanske inte lever länge till (vilket jag VERKLIGEN hoppas att hon kommer göra) och här sitter jag och nästan spärrar in mina barn pga av något så dumt som magsjuka! Det gör mej så arg att jag gör detta, istället för att bara ha kul med barnen och göra det vi vill.. man vet ju aldrig när det är för sent!!

Ska göradet tipset du kom med zasata, jag ska skriva en lista på s
    Ja jag vet, eller när man hör om barn som dör och blir slagna. Vad bra vi egentligen har det.
    Har du provat medicin?
  • zasata

Ååå sådan ångest, skulle jobbat nu men inte kommit iväg än, magen bara kör runt känns som massa luft/vatten på vänster sida och jag har ont i magen och huvudet.. Så rädd :(

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5