• zasata

Emetofobernas tråd 5

Köpte köttfärs paj vid halv 3, mår sååå illa nu. och ont i magen. försökt gå på toa men var mest hår, fryser svettas och helt yt i huvudet... så jävla rädd nu :(

• zasata
    martini bianco skrev 2010-10-19 16:28:54 följande:
    ingen fara!
    Skulle maten varit dålig så märks det inte så tidigt. Det är säkert din magkatarr som spökar. Var den stark? Andas lugnt.
    nej men äcklig och smakade lite konstigt..
  • zasata
    lollisen skrev 2010-10-20 11:51:25 följande:
    Nej, det behöver inte betyda att ni får det! Men förstår känslan... Dumt av dem att låta barnen gå till dagis innan 48 timmar gått!
    ja var dom sjuka i måndag så har ju inte det gått 48 timmar, och denna mamman har jag pratat med detta om till och med :o 
  • zasata

Jaghåller med! Man tvättar händerna. Dom gångerna jag inte tjatar är när dottern kissar på pottan hemma och jag hjälper henne. Har proppat i henne semperdroppar och biobics..

• zasata
    middiz skrev 2010-10-20 13:57:50 följande:
    Samma här. Men vad krävs för att folk ska förstå hur viktigt det är?
    Jag menar att folk i allmänhet måste vara trötta på att vara sjuka?
    Läser hela tiden på facebook om förkylningar och ont i magen.. en är hemma nästan varje vecka för dottern har ont i magen. Börjar man inte fundera på om något är fel då?
    JA jag fattar inte!! Tycker folk det är roligt att vara sjuk??
  • zasata
    lollisen skrev 2010-10-20 17:46:34 följande:
    Usch... Nu känner jag mig yr och väldigt varm å konstig.... Och vad tänker jag genast på då?? Jo, jag föreställer mig att jag ska få värsta magsjukan nu! Daaaarn!
    Sluta upp nu dumma dumma tankar!!

Är otroligt trött och ätit dåligt, så det beror väl på det... Men ni vet hur det är? Man kan liksom inte släppa tankarna helt... Nu har det i princip gått 48 timmar, men mina dumma tankar säger att well... Nu kommer jag säkert att få det några timmar efter, bara för att jag inte skulle vara redo för det eller så....

Gaaah!!
    Ta en ducsh, hjälper ofta .:)

Själv sitter jag medo ch bara väntar, tryckt i dottern semper droppar, bio bics + provia :o så bara hoppas det hjälper.
    Men kan hon blir smittbärare till oss i stället då?
  • zasata
    Anonym skrev 2010-10-20 20:12:16 följande:
    :O Jag blir såå arg på människor som INTE följer 48timmars regeln! Man undrar VARFÖR dom inte gör det?????
    Jag förstår er som är oroliga.
    Jag såg oxå på FB att en mamma var magsjuk och hennes dotter går i samma dagis som min son. Jag blev nojjig och orolig som fan. Men verkar som det va bara hon som var sjuk, dottern blev inte sjuk.

Jag avskyr att gå på offentliga toaletter och på sjukhus eller vårdcentralen. För man vet aldrig vem varit där innan. Så jag beställde en hygien grejj, toalett sits, får 10 st papper till toa sits plus handsprit. Kostade bara 79 kr så den nappade jag på. Alltid bra å ha om man ska åka tåg eller bussar på långresor.
    vad är det för något?
  • zasata

Sådana ska jag ha!

Hoppas det känns bra med psykologen.

Nu har Ebba vaknat för andra gången, först hosta och nu var hon ledsen. Jag vägrar gå in, om hon kräks. Och sambon bara suckar åt mig :( inte han son ligger vaken och har panik.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5