-
Jättebra! Visst känns det skönt att ta itu med det, att ta upp det och be om hjälp! Hoppas vi blir hjälpa nu och att du också får träffa någon som verkar bra!NoahLeah skrev 2011-02-14 10:07:49 följande:Väntar nu på samtal från VC så jag kan få tid hos läkare för min emetofobi. Känns skönt att ha tagit det steget nu.
-
Alltså den här vintern måste vara den värsta på evigheter! Vi har inte nån kräksjuka här hemma än, men lillan är jätte, jättedålig! Inatt låg hon inne med dropp och nu får vi inte i henne vätska igen så det lutar väl åt att behöva åka in igen. Jag hatar östra!!!! Dessutom skulle hon opereras om en vecka, men hinner hon inte bli frisk så blir det ju inte av. CSN bråkar med mig och och jag riskerar att förlora min sgi och rätt till a-kassa. jag vill bara spola fram tiden. Jag orkar inte mer!
-
Hur går det för er? Östra är helt värdelöst. Jag känner mig överkörd och agressiv när jag åker därifrån varenda gång. Ingen lyssnar, man ska träffa tio olika läkare, sköterskor...alla har åsikter om situationen men det är för i helvete ingen som gör någonting! Inatt tog det fem timmar innan de ens satte dropp på lillan och innan det gjordes....tja ingenting!zasata skrev 2011-02-15 13:01:12 följande:Sitter i kräkrummet på östra!! Blä! Vill veta vad detta är nu!!!
Stå på dig! -
vilken mysko kombination! är det illamående eller vad som ställer till det?Majspuree skrev 2011-02-15 15:44:19 följande:Måste få i mig mer än vätskeersättning och bilar. Vad tror n om cambridge soppa? Innehåller ju alla vitaminer och mineraler man måste ha?
-
Hur länge har du haft såhär nu? Oftast så funkar det att äta det man är sugen på tycker jag.Majspuree skrev 2011-02-16 09:09:53 följande:Fan jag mår fortfarande illa. Har försökt peta i mig lite nu på morgonen, men mår illa. Undra om det är mitt gamla vanliga illamående som kommer tillbaka? Skulle till läkarn idag pga min mage, men fick lämna återbud så nu ska jag inte dit förän nästa onsdag, fan hade behövt åka tdit ju.
-
Fast när man kräks så kommer det ju ganska ofta kräk upp i näsan också, och hur får man rent där? Antar att det finns smitta kvar där rätt länge som flyger ut om nån nyser tex.middiz skrev 2011-02-24 08:27:03 följande:Så egentligen är det inte bara kräket/diaréen som smittar då? Det är salivet/snor också?
Jag är 100% säker på att jag läst en artikel från en läkare på smittskyddsinstitutet att viruset bara finns i salivet precis när man spytt. Inte annars.
Finns det i snoret hela tiden? -
Om hon var hemma igår så är ju risken mindre iaf. Sen kan ju barnet ha blivit dåligt nån annanstans med så det borde inte vara nån fara.TheFamily skrev 2011-02-24 09:43:30 följande:Fråga; min dotter har varit hos dagmamma mån tis. Idag läser jag på FB att ett barn där förmodligen fått vks nu på morgonen.
Min dotter har varit hemma sen igår och är hemma idag....
Stor chans att hon smittats???? Hjälp snälla nån! -
Vad bra! Jag får ingen medicin samtidigt, bara samtal.NoahLeah skrev 2011-02-25 20:11:40 följande:Nu är remissen skickad till psyk ang KBT-terapi men jag ska även till en läkare...brukar man få medicin under en sådan behandling???
Jag var på mitt andra besök igår och om det kommer hjälpa eller inte har jag ingen aning om, men hon jag pratar med verkar jätteduktig. Jag märker att hon kan det hon pratar om, hon förklarar hur kroppen fungerar vid "hotsituationer" osv. Börjar från botten och sen jobbar vi oss uppåt. Nu jobbar jag med att inte tvätta händerna när jag lämnat och hämtat barnen på dagis. Ibland är det ju skitjobbigt att utsätta sig för saker och det hade varit enklare om det bara fanns ett vaccin istället, men jag har lovat mig själv att verkligen försöka för livet skulle bli så mycket enklare och roligare om man slapp denna skitfobi. -
Jag blev magsjuk på solsemester när jag var barn och har inte rest utanför europa efter det. Frankrike, danmark osv har gått bra. Men, nu i januari så trotsade jag fobin och vi åkte till Thailand! Var rädd för att bli sjuk, men det gick bra. Lite jobbig mage nån dag, men inget kräk, inte för någon av oss och vi åkte med två barn.milla2 skrev 2011-02-25 20:21:57 följande:vill ha vår nu! å sommar med.. ni som har denna fobi åker ni utomlands? vi har blivit medbjudna men vet inte om jag klarar det.. hur stor är risken att bli sjuka med 3 små barn med?
-
Hej. jag har försökt att hålla mig borta från tråden lite för att inte läsa så mkt om kräk, men nu behöver jag hjälp!
Lämnade barnen på dagis idag och då säger en fröken att det är ett barn som har kräkts tidigare på morgonen, hon hade fått kräk på sig, men bytt tröja. Hon ska alltså ha hand om dottern idag. Själva kräket hade kommit inne på andra avdelningen där min stora dotter går! Jag känner mig allt annat än säker nu och önskar att de hade ringt innan så att jag kunde haft barnen hemma idag. Jag hade ett möte inbokat och skulle direkt dit och sambon var ju redan på jobbet :(
Det som gör mig mest arg och rädd är att minstingen har operationstid på tisdag så vi får verkligen inte bli sjuka nu! Vi har redan missat en op-tid för att hon var sjuk.....
Jag som kände mig hoppfull för att dte har varit lugnt ett tag och våren var på väg, men nu, snöslask och kräk. Tjo :(