Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

ALLA som vill vara med här får ju det!! Man får själv bestämma om man anser sig ha spyfobi, det finns ju i olika grader. Vissa i tråden har ju blivit mycket bättre i sin fobi också. Ibland kan ju anhöriga också vara med (men det har det nog inte varit i denna tråd).

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 14:32:17 följande:
    nu dricker hon lite saft och ser på lotta..
    Det var ju bra!! Hoppas hon snart är piggare och att det inte är magsjuka.

Jag är jätteimponerad över att du vågar göra så mycket och med dina barn. Du trotsar verkligen din fobi. Tänkte på det när jag var ute med barnen.

Idag fick jag lite vårkänslor för det droppade ute och var liiiiite sol, vi har varit ute 3 ggr idag jag och barnen, nu när det äntligen går att göra snögubbar!! Snart är dags för en massa vårsaker, semlor, Vasaloppet, blommor, mer sol och mindre minusgrader...hoppas tiden rusar iväg!
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-01-10 16:12:11 följande:
    Ja Zasata, jag är också verkligen imponerad av dej!
    Du är ju ute och lever normalt fast du är så rädd för att få magsjuka. Jättestarkt av dej, jag önskar att jag också kunde vara sån!
    Mina stackars barn är nästan aldrig iväg på något och jag har sååå dåligt samvete för det!!
    Samma sak här. Jag blir ledsen när jag tänker på det. Samtidigt är jag en hemma-människa men jag tror nog jag hämmar mina barn endel. Dels bor vi på landet och så fort vi ska åka nånstans undrar de när vi är framme så visst är det lite jobbigt att åka bil (plus att den enda kan bli åksjuk och då tycker jag det är jobbigt fast att det inte smittar).

Zasata, du gör ju precis rätt fast du vet att du får ångest av det! Hoppas du blir mycket bättre i din fobi av det!! Att det hjälper menar jag. Men det tar väl tid, man vill ju ha belöningen samma dag man gör det men det får ju inte vi med spyfobi, ångesten kommer efteråt och sen tror man bara att man har TUR alla gånger man inte blir sjuk.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 17:33:08 följande:
    Nu har hon kräkts när jag var i affären och tog en promenad, mest slem sa sambon.. men precis så var det sist med, sen nästan 48 timmar senare kom diarren.
    Så stark är jag inte, äter citalopram varje dag och blev nu sjukskriven, MEN jag vägrar låta mina barn få min fobi.
    middiz skrev 2011-01-10 16:12:11 följande:
    Ja Zasata, jag är också verkligen imponerad av dej!
    Du är ju ute och lever normalt fast du är så rädd för att få magsjuka. Jättestarkt av dej, jag önskar att jag också kunde vara sån!
    Mina stackars barn är nästan aldrig iväg på något och jag har sååå dåligt samvete för det!!
    Du kan om du vill, jag försöker tänka hela tiden, skall mina barn drabbas? Vill jag ge mina barn denna fobin NEJ, sen tex undviker jag jag att gå till lek och bus-land och försöker alltid föreslå andra grejer. går helst på stora cafér och itne små osv..
    Fy vad jobbigt!! Det är ju inte säkert att det är samma sjukdom som förra gången. Var det mest slem förra gången med?? Usch tycker synd om dig!!!
  • Fridayyy
    Majspuree skrev 2011-01-10 18:10:30 följande:
    Positiv sak: På frdag ska vi åka och hämta en ulliggullig hundvalp=)
    Vad är det för ras??? Verkligen nåt att se fram emot, något som gör att man tänker på annat!!
  • Fridayyy
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-01-10 19:17:16 följande:
    Nu måste jag fråga en fråga för en annan emetofob har skrämt upp mig en del här. Jag har för mig att man främst får en sorts magsjuka. Jag vet att det finns massor av sorter men är det inte främst en sort som liksom sprider sig som en epidemi? De andra kan man också få - om man har otur, men det är inte lika stor sannolikhet? En annan emetofob i en annan tråd, menade att nej - det finns määängder som man kan få hela tiden. Detta känner jag inte igen *peppar peppar*. Vet att barn under tre, får vissa virus som vuxna bara får milda varianter av och vissa inte alls och att de därför får magsjuka ganska ofta.

Nu fick vi i min familj (PEPPAR PEPPAR IGEN) inte magsjuka mer än HÖGST en gång per år. Mina syskon kna inte minnas att de fått det någonsin. Jag fick det vid kanske sex tillfällen som jag kommer ihåg - säkert fler. Men de där sex tillfällena kommer jag ihåg som om de var idag. Sååå tydligt, trots att jag idag är 36 år gammal och senast jag mådde så dåligt så jag kräktes var *och här blir det veeeerkligen peppar peppar* när jag var nio år gammal. Ganska länge sen, eller hur! Ändå är jag så vansinnigt rädd för det!!

Speciellt nu när min son är med i bilden och jag haft uruselt immunförsvar sen ett år tillbaka. Jag brukar bli sjuk HÖGST en gång per år i vanliga fall men jag tror att bristen på sömn och psykisk press (min mamma dog i cancer i våras bland annat), har gjort att det bara rasat. Har varit sjuk miiiinst en gång varannan månad, varav jag blev smittad av min son i magsjuka nyligen. Är fortfarande osäker på vad det var för jag har också fruktansvärda problem med magkatarr och med anledning av den psykiska press det blev att sitta med honom i knät en hel natt när han mådde dåligt, utlöste det nog också. Det vore i alla fall otroligt märkligt annars - med tanke på hur lätt det utlöses i vanliga fall.

Och nu ska man alltså gå och oroa sig för en miljon andra virus som också är lika vanliga????
    Jag har haft magsjuka en gång under hela mitt liv. Är 32 år. Och varit matförgiftat en gång, 16 år. Gick aldrig på dagis och vi bodde på en mindre ort så vi var inte på typiska köpcentran och sånt. Mycket lek ute.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 21:06:14 följande:
    hur många barn är det du har?
    Jag har 2 flickor och en bebis i magen.
  • Fridayyy

USch, idag vaknade lilla flickan med feber, Genast tänker jag att det kan vara magsjuka. Dels för att ni haft det Zasata. Hur vanligt är det att det börjar med feber??Zasata; Hur går det för din flicka???

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-11 11:59:25 följande:
    säkert pizzan, min mage brakar ihop direkt med sådan mat..

Välkommen!

nu leker barnen,ochhon åt en kaka till slut, inte bästa maten men hon får vad hon vill
    Panodilen har börjat värka! dom har fått varsin flyttlåda och sitter och målar och leker i..
    skall väl försöka oss ut på en promenad sedan, JAG måste ha luft.

Usch ser inte fram emot att jobba på tor.
    Det är så skönt när de äter, man blir ju orolig annars, även vid förkylningar. Min lilla Klara har feber idag men verkar inte förkyld (jag hoppas innerligt att det inte är magsjuka), hon har tydligen ätit endel.(jag har jobbat fram till nu) Hur länge hade din dotter feber innan hon spydde?
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2011-01-11 11:26:56 följande:
    Hej alla emetofober!

Här kommer en ny emetofob in i bilden... Det här kanske verkar som ett abrupt inlägg bland alla magsjukeinlägg, men jag måste fråga... Är det någon mer än jag som tycker att Rynkebyreklamen är uräcklig? Emetofobin slår till och jag blir jätteillamående av den där josen som flyger ner i förpackningen (min emetofobi handlar mer om att jag tycker att det är äckligt att se andra spy/se spy på marken/osv än att jag är rädd för att bli tex magsjuk). Jag har gått och funderat på det här ett tag och jag måste fråga för jag känner mig heltokig. Så... Nån mer?
    Jag har nog inte sett den reklamen. Eller kanske, jo att som splaschar är äckligt.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5