• alem

20-25 årsåldern, första barnet vol.7

förskolepapper kom hem i brevlådan idag... fått plats på vårt förstahandsval iaf men startdatumen är inte fören 2010-08-16!!!! FP dagarna räcker till 2,a juli om vi har räknat rätt, därefter är det BARA lägstanivå dagarna kvar Sambon har visserligen 25dagar semester att ta ut men bara typ 10 av dem betald eftersom han inte varit anställd längre än sedan oktober förra året... vette fan hur vi ska kunna pussla ihop det hela men finns inte så mycket att göra

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • alem

fy fan vad jag bara vill stryka den här dagen ur historien!!!

Vaknar av att det är fullt med blod i sängen och har kramp i magen och det bara forsar ut blod..
    får åka in och kolla upp det och det visar sig att det är ett missfall {#lang_emotions_cry}

hinner lagom komma hem med de tråkiga nyheterna så ringer telefonen, då är det sjukhuset hemma i bollnäs som ringer och berättar att mamma är inlagd på obestämd tid och har en stor blödning som de har svårt att lokalisera och hon kommer att få blodtransfusioner i kväll och i morgon

varför ska jag aldrig få ha nån tur här i livet!!!!!

• alem
    http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=28732

rösta är ni gulliga

Baby: ja inget går vår väg just nu... det är lite bättre med mamma nu, hon har fått ca 3½ liter med blod nu och har bättre värden nu men de vet fortfarande inte vad som är fel eller varför blodvärdet är så lågt.
    Hon ska göra gastroskopi i morgon för att se om det är något i magen eller något
  • alem

Vi har återhämtat oss här hemma vi, kroppen tog lite väl med stryk vid mf men nu har jag äntligen slutat blöda och vi kan börja gå tillbaka till livet igen.
    Tack och bock!
    Vi ska iväg och shoppa lite i helgen
    Äntligen få ordning på Aylas rum lite mera, så ska vi försöka fixa så jag får körkort under detta året förhoppningsvis.
    Allt blir så mycket lättare då med jobbsökandet, och att jag och Ayla kan åka iväg om vi vill och inte behöva bli skjutsade precis överallt...

Mamma fick komma hem efter lite drygt en vecka, hon har nån kraftig infektion längst med hela matstrupen och ner i magsäcken. Hon har varit sjukskriven ett tag nu men tror hon börjar jobba på måndag nu igen.

Hur går det med magen då?

• alem
    baby: vi tar det som det kommer, just nu så behöver kroppen och sinnet bearbeta allt som har hänt senaste tiden. Sen kämpar jag med vikten fortfarande så vore skönt att få klart den innan nästa igentligen så vi får helt enkelt se hur det blir och när det blir

Visst längtar man men jag har ingen brådska så
    Som det känns nu så får jag gärna koll på viken, får ett jobb och hinner jobba lite innan det blir dags för en till men eftersom vi har så svårt för att få barn så fortsätter vi köra utan skydd och tar det hela som det kommer

Ingen aning om hur hon fått den infektionen men huvudsaken är att hon är bättre och att det inte satt några bestående men förhoppningsvis.
  • alem

Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak?

Jag har en kompis som håller på med ett arbetsprov och hon har marknadsundersökningen kvar, så jag satt hela kvällen igår och hjälpte henne med att fixa ihop en enkät online.

Den gäller mammakläder och alla svar är jätte viktiga!
    Så om ni har 2minuter över så får ni gärna klicka på länken och fylla i enkäten, alla svaren är helt anonyma och man behöver inte regga sig eller liknande utan det är bara att svara och skicka in.

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDZnaVAzN1JQWVFuOHBKMkRpNzRtOEE6MQ

• alem
    smultron: vi hade börjat misstänka det, men inte fått det bekräftat ännu hade tänkt testa till helgen som kom så hade inte sagt något om det till någon eftersom vi inte var säkra...
    Antagligen blir det utredning nu när vi känner oss redo och försöka riktigt eftersom jag haft 3 mf/ma på raken, om de nu godtar att vi iaf fick ayla men förlora hennes tvilling om det räknas in..
    vi får se vad som händer helt enkelt...
  • alem
    Cha90 skrev 2010-05-13 14:11:26 följande:
    Hejsan ! :) hoppar in här. Idag är min lillprins 2 veckor och 4 dagar, men egetnligen skulle han inte kommit  förräns den 18 maj. någon mer här som fött lite för tidigt?
    grattis till prinsen
    jag fick en vecka tidigt bara
  • alem
    smultronrt skrev 2010-05-13 13:17:01 följande:
    Alem: Jag håller tummarna för dig!!
    blir spännande att se om tant röd dyker upp på söndag som den ska.. det tror jag nog att den gör men man brukar ju kunna ha lättare efter MF så man vet ju aldrig
    Känns dock inget som kan tyda på grav och inte heller mens så vi får se

Vi har fått erbjudande om lägenhetsvisning nu! ÄNTLIGEN!
    de dåliga är hyran är DYR, 3,e våningen och ingen hiss och ingen balkong...
    Vi har inte fått komma och titta än för han som visar är bortrest över helgen, men det är en etagelägenhet på 131km2 iaf så jag hoppas sååååå att den är fin och att det funkar med barnvagnen att de finns förråd för sånt och att det är fint inne i lägenheten, huset är inge vidare snyggt, skulle behöva tvättas och målas om men det är nog dags för det snart tror jag för de var renoverat senast 1988 så det är dags tycker jag!
    Men vi hoppas insidan är renoverad sedan dess iaf haha

Blir spännande att få se den iaf så får ni hålla tummarna att den passar oss och att det är vi som blir erbjuden kontraktet!
  • alem
    smultronrt skrev 2010-05-17 17:04:03 följande:
    Alem hur går det. Har du fått besök från tant röd änu??
    nops Inte än
    Men tänker vänta minst en vecka och se om den kommer eller inte för de brukar kunna krångla en hel del..
Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7