babyboom86 skrev 2010-03-23 12:12:52 följande:
Idag har vi varit på RUL =D allt såg fint ut, så härligt!men hon som gjorde undersökningen verkade lite koko,haha, först sa han att de såg ut som att jag va i v17, sen i v16, hur fasiken är de möjligt sa jag..hahah. men sen när hon la in alla måtten så stämde de med va vi hade trott, blev flyttad en dag bara. Fasiken, vi har gjort 3 ultraljud innan hur fel kan man ha liksom!sen frågade karln min om man kunde se könet. osäkert sa hon men vi kan ju försöka kika. Ja de ser ut som att det är en pojke, säger hon rätt ut! hahahmen såklart, de kan man ju inte veta säkert men nog såg vi att det stack ut en liten grej mellan bena! =P det är ju lättare att ta fel om man säger att det är en tjej, så de jag kännt på mig kanske stämmer då =)Däremot ska jag tillbaka på ett ul i v30-32, för hon kunde inte riktigt se va moderkakan sluta(min kissblåsa va inte full så hon såg inte så bra), nu såg det ut som att den låg precis för där bebisen ska ut...vilket kanske inte är nån höjdare men den ska ju flyttas med upp när bebisen växer men det verkade den inte rikigt ha gjort än...=/ blir man snittad då lr om den ligger för?
i typ 90 % av fallen iaf så växer kakan med
Annars så blir det nitt för bebisen kommer inte ut om kakan täpper för hålet...
Men det får man veta i v.32 ca när man gör nästa UL ev om den inte flyttat sig kan man få en tid i v.35 och är den inte flyttad då så sätter man tid för snitt... Antingen redan i v.32 eller senast i v35 tror jag det är