GOBLIgobli skrev 2010-03-11 11:06:59 följande:
Mimmi fasen, där höll jag på att sätta mitt second-breakfast-java i fel strup, haha! Annars är ju det en riktig klassiker, hände mig alla tre gånger. Fy så illa det luktade och smakade.Apropå "poesijava" , vi skaffade en sån där Bodum Santos man ställer på spisen och jag är ff lika förundrad över hur den "bryggaren" funkar. Sitter och glor på den som en fågelholk tills kaffet är klart. Så nu är det ännu mer poesi!
Du har ju så underbara formuleringar "sätta second-breakfast-java i fel strupe"
Din kaffekokare verkar lite lik brodermaskinen som man också kan sitta framför och bara bli fascinerad av
yrväder skrev 2010-03-11 11:09:21 följande:
Näe nu har jag suttit vid datorn hela morgonen och inte kommit mig till syrummet alls. *sparkar mig själv i baken* Nu ska jag gå och få nåt gjort!
Spark, spark!
Skumboll skrev 2010-03-11 11:14:10 följande:
Jag funderar på att regga ett företag. Det ska väl främst funka för det jag syr, men även lite andra grejer som fortfarande är på idé-stadie. fröken e. (som är det namn jag använder idag i brist på annat) lär aldrig gå igenom om jag försöker regga det, finns tydligen ett som är alltför likt. Jag behöver lite input... jag har fastnat lite på "elsi" eller "elsy" och kommer inte vidare... HJÄLP!
Elsi och elsy är ju jättefina namn - det jag kände när jag kallade mig mimiS var att det var lite för tydligt ett tjejnamn, trist när det sattes på en grabb kanske. Kanske kan man kombinera det så det blir mindre feminint.
Nu är iallafall jag klar med dagens första projekt - lillemannens Blixten McQeen-tröja. Den blev riktigt bra (om jag får säga det själv
), och nu väntar jag bara på den beställda mellanblåa stretchfrottén så jag kan sy ett par matchande muddisar. Jag hittade faktiskt lite passande mellanblå mudd i syskåpet (tur för mig så jag kunde färdigställa tröjan innan lillemannen hämtas). Nu vill jag sy mer!
Har ju fyra tillklippta tröjor till vårkollektionen så jag kanske övergår till lite nyttosömnad
Men först är det lite lunch! Illamåendet kanske blir lite bättre då. Det kommer och går fortfarande och jag befarar att det kanske kan vara lite känningar av magkatarr som "plåster på såren" efter magsjuka.