Sytråden spinner vidare - lila tråd
Tumlösa vantar, det borde väl bara vara att sy det va? mönster-schmönster....
Nu är det endast en volang nedtill som återstår på tunikan, kanske kan den bli bloggad om inom närmsta framtiden. Jag är nöjd, men den fick lite för mycket veck (för mycket tyg?) i ärmhålan. Skall testa en storlek mindre nästa gång och se om det blir bättre. Annars kanske jag skall maila med Svenska mönster och kolla hur man åtgärdar. En fördel när man köper ett sådant mönster är ju att det inte är en stor kedja bakom.
Det här med foto är knepigt. Jag kikar på både fotobloggar och webbutiker och drömmer om att kunskap och tid skulle finnas till att göra underbara produktbilder.
Tack!
Själv har jag inte fått något sytt och inte ens färdigröjt i systugan. Har annars projekt ommöblering i systugan då jag istället för två stora skrivbord har skaffat mig 4 m bänkskiva till symaskinerna istället. Ett av skrivborden skall höjas genom att sätta hjul på och tjäna som tillklippningsbord. Jag har bara lite sortering kvar förutom storröj i tyglagret, men idag får jag knappt något gjort känns det som. Eller.... vi har iallfall hunnit med en sväng till tippen, lite utevistelse och en fika i solen. Härligt! Nu håller jag på att röja i köket, dammsuger och sedan kanske det kan bli en sväng ned till sytugan ändå.
Äntligen har jag ett nystädat och ommöblerat syrum Nu återstår bara att sortera om lite tyger så alla får plats i garderober. Som det är nu så är det rätt snyggt bland mina tyger men jag har en hel rågad flyttkartong på golvet som måste få plats. Stumma bomullstyger får åka in i förrådet och ge plats åt resterande. Lite spåplock med praktiska saker, byta av förvaringlådor mm skall också komma på plats, men jag vill sy lite så jag känner efter vad jag vill ha dessa. Så inspirerande det blev att vara i syrummet igen
KAM-pressen fungerar klockrent. Varje gång jag sätter fast en knapp lovordar jag den och förstår inte hur jag stod ut med bankandet (jag använder mest metallknappar).
Jag köpte min KAM-press från Babythings och undersökte flera andra alternativ (från USA), men det skillde inte så mycket till slut (särskilt om man inte använder så mycket plastknappar som bifogas den från USA).