Du och Jag ver2 skrev 2010-12-11 22:29:07 följande:
tack =)
Mimmi 71 skrev 2010-12-11 07:18:37 följande:
Visst är det härligt med snabba leveranser
Själv skickade jag iväg beställning till både Jny, MT och S&S förra söndagen och tom S&S-beställningen skall vara ivägskickad till mig. Härligt, för det är en del tyg som skall vara till julklappsbeställningar. Det blir till att sitta på kvällarna i nästa vecka.
I helgen skall jag ladda batterierna efter den senaste tidens julmarknader, åka handla julklappar och knåpa på de bestälningar som jag redan har tyg till. Innan jul skall jag få klart 5 klännningar, 4 mössor, 2 byxor, 4 tröjor som är beställningar tillsammans med 3 kuddar och ett förkläde som jag själv skall ge bort i julklapp. Synd att sitta sysslolös
Ah - tänk om alla leverantörer kunde vara snabba - hade beställt sockerblommor till min dotters dop (som var IDAG) - blommorn akommer väl på måndag....
Jag ska också ta å ladda och sy nu en massa de två - ynka - veckorna som är kvar till jul! På min lista så står 11 mössor, 2 (el 4 har inte bestämt mig än...) förkläden, virka två pippimössor (varav ena påbörjad iaf), + en pippi halsduk. Tänkte brodera lite på lite handdukar att ge bort (till släkten) också.
Sen så måste jag ta tag i och uppdatera döttrarnas garderober också!!!
Åh, så trist med sockerblommorna!
I min uppraddning så ingick ju inte mina egna sydda julklappar. De är dock inte så många, 2 par kuddar (en broderad och en i päls) till svägerskan och ett broderat förkläde till bror (han får även Mobergs kokbok "jagat och lagat").
Sedan är jag i samma dilemma som dig, lillemans garderob behöver verkligen uppdateras. Det skall tas tag i i mellandagarna. Det skall bli så skoj att sy "till sig själv" igen.
emptythorn skrev 2010-12-12 08:31:21 följande:
Helt fantastiskt är det! I onsdags så beställde jag från JNY och SoS, fredag kom postis med paketet från JNY.
Och nu gick jag in och sökte på mitt SoS paket, och se där posten har skickat ut brevavisering i fredags. Men det har ju förståss inte kommit till min låda så jag kunde hämta det, men på måndag...
Jäkligt bra leveranstid! Speciellt så här i juletid, när man som sagt inte sitter sysslolös.
Har ännu marknad i dag, och nästa helg. Det är på samma ställe så jag slipper packa ner och upp sakerna men försäljningen är inte bra överhuvudtaget, för nån av oss.
S&S snabba leveranser är man ju ite bortskämd med, en trevlig överaskning.
Trist med dåligt försäljning, jag håller tummarna för att det går bättre på kommande julmarknader. Själv har jag stått klart för i år och det känns skönt. Nu kan jag ägna mig åt julpyssel istället. I helgen har vi handlat julklappr, storstädat, åkt pulka, grillat korv på eldkorgen ute och sytt en hel del beställningar. En del nyttosaker blandat med lustfyllda upplevelser - mao en helskön helg.