Sytråden spinner vidare - lila tråd
Blir ju mycket bättre om det är overlockat än sicksackat -så jag får väl ta och lära mig -synd bara att man inte hinner sitta längre stunder framför maskinerna.
Vi har visserligen varit och badat idag -men det gäller ju att vara ute i tid
Så ni som sytt vinteroveraller till små -vad har ni använt för modell och material.
Tycker att den (med 2 dragkedjor) i Anita Gunnars "Sy till småbarnen" är fin, men vet ju inte hur den är att sy eller hur den blir till en (då) ettåring.
Funderar även på att sy en i fleece för att det är bättre i åkpåsen.
Jag vet att jag är lite tidigt ute, men vill ha bestämt mig för vad så att en tygbeställning kan göras nästa månad (för det blir väl antagligen från S&S och då får jag ju en anledning att köpa lite annat med )
Kattf** rev ner en blomkruka.
Har även fått en massa avlagda jeans, så på nåt sätt ska väl de komma till pass.
Har inte lyckats hitta nån tröjfavorit till barnen än, men hoppas att jag genom att prova olika mönster och kanske med vissa egna förändringar -värka fram nåt bra.
Har 3 smalisar, en normal och en knubbig (bebis) så alltid måste nåt ändras.
Som sagt hoppas få lite mer sytt och lite annat än det "vanliga" mer beprövade.
Jag köper mer mönster och tyg, än vad jag syr och det ger mig lite dåligt samvete och lite mer platsbrist
Hoppas att råda bot på båda problemen.
Ett litet tips; Ohlssons säljer ut massa tyg för 30% AV reapriset, hutlöst billigt!
Det fanns massor av stjärnvelour, blomvelour och randigvelour kvar på Sveavägen för någon timme sen.
För 55kr/metern!!
Nån som sytt singoalla från Meedom? Tycker ni att det är en bra modell? Tyckte att mönstret såg smalt ut i halsen -eller så har jag ritat av fel. Nu har de singoalla jag sytt -inte så många än (kom ju igång sent med att sy sådana, men oj vad de är tacksamma att sy) Iallafall så har de blivit lite för breda i halslinningen, så Meedoms är kanske bra. Ska väl vid tillfälle skissa på hur jag vill ha en singoalla, men innan dess kan det ju vara bra att prova några olika varianter.