GOBLIgobli skrev 2010-07-09 18:48:37 följande:
Jag tycker det är rätt kul att det verkar finnas en viss trend länderna emellan när det kommer till vilken stil saker sys i. Finnarna gör applikationer, norrmännen gör en vis stil av spetshuvor och hjärtan, gärna i fleece och ull och för att inte tala om tyskarnas übersyglädje!
Massor med färger, band, sömmar, broderier, helt underbara tycker jag. En av mina favvisar:
5005sabine.blogspot.com/Japp gillar henne också. Hon är länkad till mig och jag länkar till henne. Det kommer en hel del besök den vägen kan jag säga...
Det är inte hon som har skrivit
www.sewing-clothes-kids-love.de/ . Det är ägaren till Farbenmix, Sabine Pollehn som har gjort det. Men, 5005sabine verkar ha någon deal med flera som gör mönster, för hon är oftast först ut med nya mönster, redan innan de har kommit ut i webbshopparna. Sedan är hon ju en fena på att göra om Ottobres mönster till oigenkännlighet. Jag blev totalförälskad i en av hennes kreationer. Hittade vilket mönster hon hänvisade till och började fundera på hur i hela friden hon kunde få DET resultatet från DET mönstret... Bloggare i Tyskland utan broderi-maskin göre sig icke besvär.
Kan fylla på listan med Australien och USA som bara syr "pillow-case-dresses", en slags klänning i vävt tyg med tunna axelband och mycket rynk. Gärna med massor med volanger på. Och så matchande "bloomers" (typ luftig trosa med volanger för att täcka blöjan). Jag läser bloggar från många olika länder och har överdoserat lite på de där klänningarna redan innan jag har sytt dem själv...